Dostalem zyczenia swiateczne z Ministerstwa Edukacji i Nauki
brat_olin
2021-04-05 17:37:30 UTC
"Z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego
składamy życzenia zdrowia i wszelkiej pomyślności.
Oby czas, kiedy świat na nowo budzi się do życia,
przyniósł radość, nadzieję i pokój w sercach.
Błogosławionych Świąt!"

I nawzajem, p. Ministrze Czarnek, nawzajem!

Smart questions to stupid answers
A. Filip
2021-04-05 18:02:03 UTC
Post by brat_olin
[...]
To było święto Zmartwychwstania *Edukacji* ?
IMHO Minister ma prawo złożyć takie życzenie w miarę udając że składa je
jako osoba prywatna. *Ministerstwo* nie powinno.

W praktyce to że Katolicyzm jest najpoważniejszą wiarą w Polsce
*ma* konsekwencje. Podkreślanie tego *zbyt nachalnie* przez instytucje
świeckie jest IMHO "w złym guście" najłagodniej mówiąc.
IMHO złamał ducha konstytucji, literę "niekoniecznie".
[ W osądzie TK-PiS na pewno niczego nie złamał IMHO]

https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
Post by brat_olin
53.6 Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do
nieuczestniczenia w praktykach religijnych.
--
A. Filip : Big Tech Brother is watching you.
brat_olin
2021-04-05 18:11:47 UTC
Post by A. Filip
Post by brat_olin
[...]
Czytalem wzruszony te zyczenia od min. Czarnka, a w oczach
duszy widzialem piane na ustach u prof. Srodowej, czy tej od
"w rodzinach gejowskich rodzi sie wiecej dzieci". Oni tez podobno
od nauki i edukacji. I wzruszenie jeszcze mi sie podnioslo.
Brawo, min. Czarnek!

Smart questions to stupid answers
Piotr
2021-04-05 18:40:43 UTC
Post by brat_olin
Post by brat_olin
[...]
Podpisal Pan jakas lojalke, ze maja Panski adres na liscie?
Post by brat_olin
Czytalem wzruszony te zyczenia od min. Czarnka
a w oczach duszy widzialem piane na ustach u prof. Srodowej,
Ach, ta slynna chrzescijanska milosc nieprzyjaciol. Jezus Chrystus bylyby uradowany ze ci z jego imieniem na swych ustach
tak swietuja jego smierc i zmartwychstanie. Po cos takiego umieral na krzyzu.

====
Piotr
brat_olin
2021-04-05 18:48:22 UTC
Podpisal Pan jakas lojalke, ze maja Panski adres na liscie?
Zakladam, ze wysylaja wszystkim polskim naukowcom,
tez tym pracujacym za granica. Pan nie dostal? Moze rzeczywiscie
tylko katolikom wysylaja, a moze jeno od habilitowanego w gore?
Tego nie wiem.

Smart questions to stupid answers
A. Filip
2021-04-05 18:53:44 UTC
Post by brat_olin
[...]
Sprawdziłeś po nagłówkach prawdziwego nadawcę?

Jak wysyłali "wszystkim polskim naukowcom, tez tym pracującym
*za granica* " to IMHO eksplozję świętego oburzenia od niektórych
z nich mają jak w banku. Może na taką eksplozję liczą?
brat_olin
2021-04-05 19:00:22 UTC
Post by A. Filip
Post by brat_olin
[...]
Autorem jest Ministerstwo Edukacji i Nauki z adresu
***@nauka.gov.pl. Wyglada legit.
Sadzi Pan, ze mozna liczyc na wycie nieszczesnych?

Smart questions to stupid answers
Piotr
2021-04-05 21:35:56 UTC
Podpisal Pan jakas lojalke, ze maja Panski adres na liscie?
Moj znajomy hab za granica nie dostal. A wiec musieli miec Pana na jakiejs liscie lojalnych. Mial Pan jakies formalne kontakty z Ministerstem Eduakcji Narodowej albo moze podpisywal Pan swoim "habem" jakies inspirowane przez PiS listy ?

Ale to i tak detal - bo czemus wycial Pan duzo WAZNIEJSZE pytanie - nie czmu partyjny funkcjonariusz przysyla Panu zyczenia,
Czytalem wzruszony te zyczenia od min. Czarnka a w oczach duszy widzialem piane na ustach u prof. Srodowej,
ja: Ach, ta slynna chrzescijanska milosc nieprzyjaciol. Jezus Chrystus bylyby uradowany ze ci z jego imieniem na swych ustach
tak swietuja jego smierc i zmartwychstanie. Po cos takiego umieral na krzyzu.

Piotr
brat_olin
2021-04-05 22:35:03 UTC
Post by Piotr
Post by brat_olin
[...]
Znaczy nie katolik pewnie. Zdarza sie.

Smart questions to stupid answers
Piotr
2021-04-06 00:07:09 UTC
Post by brat_olin
Post by brat_olin
[...]
Moj znajomy hab za granica nie dostal. Moj znajomy hab za granica nie dostal. A wiec musieli miec Pana na jakiejs liscie lojalnych. Mial Pan jakies formalne kontakty z Ministerstem Eduakcji Narodowej albo moze podpisywal Pan swoim "habem" jakies inspirowane przez PiS listy ?
Znaczy nie katolik pewnie. Zdarza sie.
pewnie tak - bo nie wycina pytan skad jego nazwisko na liscie lojalnych wobec Partii min. Czarnka oraz nie wycina systematycznie
przykladow swojego zaklamania religijnego tak jak robi to anonimowy katolik habilitowany ze Szwecji:. no ale mawial jego rodak
o anonimach wycinajacych niewygodne im pytania - "Co anonimowy smierdziel wytnie, mozna zawsze wkleic z powrotem".
Post by brat_olin
[...]
==
Piotr
Basia
2021-04-05 23:02:27 UTC
Post by brat_olin
[...]
Takie specyficzne listy kompiluja?

Jak bylam w ambasadzie to mi mowili
ze prostej listy obywateli PRL'u nie posiadaja.

Na liscie czlonkow PZPR pan byl, panie Leszku?
Moze stamtad namierzyli.

Basia
A. Filip
2021-04-06 04:36:37 UTC
Post by Basia
Post by brat_olin
[...]
[…]
Lepiej napisać co jest z sugestią jakie ma (duże) dziury.
System PESEL wystartował w pierwszej połowie lat 70.
[ Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności ]
AFAIK Teraz nadanie numeru/identyfikatora PESEL w praktyce ostatecznie
potwierdza obywatelstwo.

https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL
Basia
2021-04-06 05:35:55 UTC
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by brat_olin
[...]
Ja dwa lata temu majac w reku PESEL,
oraz przedawniony w 1991 roku polski
paszport, oraz ksiazeczke wojskowa,
swiadectwo maturalne, inne podobne
dokumenty, metryke urodzenia tlumaczona
na polski w Polsce z czasow PRL'u,
metryki urodzen w Polsce obydwu rodzicow,

...inne jezcze dokumenty, jak prawo jazdy
z PRL'u, nie bylam w stanie udowodnic
ze mam obywatelstwo.

Wymusili na mnie dlugotrwaly proces, i
oplaty zaslaniajac sie tym ze nie maja
listy obywaletli PRL'u, a wszystkie dowody
ktore przedstawilam, przez nich samych
wystawiane (!) ignorujac zupelnie, patrzac
na Basie jakby zlodziejka byla i to wszystko
te wszystkie dokumenty na Bazarze Rozyckiego
w Warszawie kupila.

Basia
A. Filip
2021-04-06 05:48:39 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by brat_olin
[...]
Chciałbym mów powiedzieć że nie wierze w twój opis doświadczeń.
Basia
2021-04-06 06:35:50 UTC
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by brat_olin
[...]
Cale tabuny ludzi mialo w ostatniej dekadzie
takie doswiaczenia. Wszyscy ktorym przedawnily
sie paszporty z lat 80, i 90. To bezczelne
biurokratyczne zagranie aby wymusic z haracz,
zaplate. Co kraj to obyczaj!

Basia
Basia
2021-04-06 07:02:28 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by brat_olin
[...]
Zobacz tutaj, punt drugi.
https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/potwierdzenie-posiadania-lub-utraty-obywatelstwa-polskiego

Trzeba przejsc procedure gdy przedawnil sie
Polski paszport a ma sie jakikolwiek zagraniczny.

Cale sterty dokumentow do przedstawienia,
notaryzowania, wypelniania. W formie do napisania
az 7 zyciorysow (!): wlasny, obydwu rodzicow, i
czterech dziadkow z babciami- po dwa z kazdej
strony rodzica, tzn babka i dziadek ze strony
ojca, babka i dzidek ze strony matki.

Koszt oplat kilkaset dolarow, plus dwukrotna
wizyta w Ambasadzie- w moim wypadku kikaset
mil podrozy, noc w hotelu za kazdym razem.
Calosc ponad 2 tysiace dolarow kosztow.
Ile zawracania glowy rodzinie w Polsce!

Wszystko pomomo ze mialam w reku wszystkie
potrzebne do stwierdzenia obywatelstwa
dokumenty, oryginaly powydawane przez
PRL'owskie Urzedy.

Formularz ponizej, czesc druga zyciorysy,
prosze sprawdzic jakby ktos nie wierzyl.

https://tinyurl.com/477p7m28

Basia
Basia
Russet Bulba

Ale jak tutaj zawrzalo. I ilu ekspertow od dokumentow, paszportow itp. Nawet ci wyjechani z PRL nieletni z prawami jazdy oraz ksiazeczkami wojskowymi. Prosze kontynuowac, bo nad wyraz ciekawa dyskusja :-)))
Basia
2021-04-06 16:37:23 UTC
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
[...]
Nie wiem czym sie Karts ekscytuje?

Mozna jednego dnia byc Polakiem,
miec w reku wszystkie dokumenty
stwierdzajace obywatelstwo, a drugiego
dnia pani w okienku w Ambasadzie
stwierdzi ze to wszystko smieci

...i paszportu nowego nie wyda!

Tak traktuje obywateli post-komunistyczna
wladza, a Karts sie dziwi ze ja widze
potrzebe solidarnosci z ciemiezonymi
oraz przerazam panujaca buta.

Na znak solidarnosci pokazac na stadionie
do kamery palcem na jakas naszyta sobie
na koszulce dwucentymetrowa naszywke
to przeciez idiota mogl tylko wymyslec.

Odnosnie meritum, MEN panu Kleczkowskiemu
sklada zyczenia Swiateczne bo go na jakiejs
liscie maja, ...badz to czlonkow PZPRu- MEN
to PRL'owska instytucja, albo Ojciec Rydzyk
czy ktos podobny kogo pan Kleczkowski
wspieral finansowo przekazal/sprzedal im
swoja liste donorow.

Basia
Russet Bulba
Ciemierzeni multimilionerzy? Dobre sobie. Okazuje sie, ze ci najlepiej oplacani zaczynaja uwazac sie tez za najbardziej uciemierzonych. Umysl ludzki jest sklonny do najrozmaitszych deluzji wbrew materialnym faktom.
A. Filip
2021-04-06 16:57:38 UTC
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
[...]
Ależ ty *musisz* być całym sercem za tymi którym zaledwie 30 lat po 1989
chce się paszportu Schengen. Ja owszem współczuje przeczołganym ale
jakoś o dziwo "nieprzesadnie".
Russet Bulba
2021-04-06 17:02:58 UTC
Post by A. Filip
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Bo i golebiego, pelnego tkliwosci serca jestem z natury. Inni widocznie tylko srodowiskowo. A to sie zmienia.
Piotr
2021-04-07 00:56:40 UTC
Post by Russet Bulba
Bo i golebiego, pelnego tkliwosci serca jestem z natury.
Andrew Golebie Serce, tkliwie o Lechu Kaczynskim w DZIEN po jego SMIERCI:

- Andrzej Strak: "Jak widze krociaka, to spodziewam sie tylko problemow i to sie sprawdza. Wszystko ponizej 180 cm jest zakompleksione i over-kompensuje."
- Krzysztof Robak: "Jesli ten konus mial chuja do kolan to kompensowac nie musial."
- Andrzej Strak: "Ciezko to nosic na wierzchu a wzrost kazdy widzi. Ego pozostaje w odwrotnej proporcji to wzrostu i musi byc nieustannie kompensowane."

Natura kazala mu to napisac, gdy ciala ofiar ledwo ostygly ?
===
Piotr
Russet Bulba
Pan tak w zalu nieutulonym po PISowcu, panie Piotrze? Przeciez pan ich nienawidzi i to szczerze. Ale dzieci palestynskich pan nie zalowal. Ani tych ludzi w gettcie. Skad taka swobodna wybiorczosc szlachetnych emocji? O hipokrytycznych moralizatorach tez cos napiszemy :-).
Piotr
2021-04-07 03:31:06 UTC
Post by Russet Bulba
Post by Piotr
Post by Russet Bulba
[...]
Mimo, ze roznilem sie w polityce z Lechem Kaczynskim chyba we wszystkim, to w dniach po katastrofie laczylem sie z nim w naszym czlowieczenstwie, we wspolczuciu dla tragedii ofiar i ich bliskich. Mimo, ze roznilem sie z nim w polityce, poszedlem na zorganizowana przez nieliczna tu Polonie uroczystosc w tutejszej Bazylice, i majac kontakty z lokalnymi mediami - zaprosilem tam lokalna TV i rozmawialem z lokalnym radiem CBC, aby przekazac Nowofundlanczykom co ta katastrofa znaczyla dla Polski.

Natomiast dla Pana smierc tych 96 ludzi, wiekszosc z nich zasluzonych dla Polski - byla okazja do ... popisania sie. Byl Pan, panie Strak, jak hiena cmentarna, ktora probuje zaistniec na smierci innych. Byl Pan, panie Strak, jak gnojek, ktory przyjdzie na pogrzeb i gdy rodzina placze, on glosno pierdzi i rozglada sie za uznaniem - patrzcie jaki ja ikonoklasta, jak to ja nie ulegam konwencjom spolecznym.

Ten jeden watek mowi mi wiecej o Panu, panie Strak niz wszystkie inne Panskie posty na scp razem wziete. Jak mowil klasyk:

"w gruncie rzeczy była to sprawa smaku
Tak smaku
w którym są włókna duszy i chrząstki sumienia
[...]
Tak więc estetyka może być pomocna w życiu
nie należy zaniedbywać nauki o pięknie. "

===
Piotr Trela

Basia
2021-04-06 17:16:28 UTC
Post by A. Filip
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
[...]
Bos Ty z takich samych, tych co to
jednego dnia tak ...a na drugi dzien
inaczej.

Malo kto przewidywal ze jednego dnia
mozna byc Polakiem, a na drugi dzien
w Ambasadzie jakis post-komuch powie
w obliczy wszelakich dowodow

...ze to sie dopiero okaze a za stwierdzenie
oczywistosci trzeba bedzie zaplacic kilkaset
dolarow.

Basia
andal
2021-04-06 17:19:22 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
[...]
trzeba bylo sie pizdzielcu ubrac stosownie by byc pozytywnie zalatwionym
a nie meska dupe oferowac w babskich szmatach
Basia
2021-04-06 17:32:30 UTC
Post by andal
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Basia
[...]
Jak sie haracz placi to juz korespondencyjnie
wszytko gotowi sa postwierdzac, ...wiec?

Remontik innymi slowy, laszki patalaszki
sa bez znaczenia.

Basia
Basia
2021-04-06 19:49:38 UTC
Post by A. Filip
Ależ ty *musisz* być całym sercem za tymi którym zaledwie 30 lat po 1989
chce się paszportu Schengen.
Jestem Polka na emigracji, ...nie interesuje
mnie zbytnio do jakiej sitwy sie post-komuna
zapisala.

PRL nie robil takich numerow Polakom
jak teraz robia post-komuchy! No ale buta
byla wtedy znacznie mniejsza.

Basia