Zgłoszeń po zasiłek w USA już więcej niż mieszkańców Polski
Add Reply
j***@japanizer.org
2020-05-21 13:08:27 UTC
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zgloszen-po-zasilek-w-USA-juz-wiecej-niz-mieszkancow-Polski-7888864.html

Kolejny tydzień przyniósł wielomilionowy przyrost liczby bezrobotnych w Stanach
Zjednoczonych. Od połowy marca ponad 38,6 milionów Amerykanów zgłosiło się po zasiłek. To
więcej niż wynosi oficjalny stan ludności Polski (38,4 mln).

Gdy do najnowszych danych dodamy statystyki z wcześniejszych siedmiu tygodni, to otrzymamy
liczbę ponad 38,6 mln Amerykanów, którzy stracili pracę i zgłosili się po zasiłek dla
bezrobotnych. Z taką sytuacją w USA nie mieliśmy do czynienia od czasów wielkiego kryzysu z
lat 30. XX wieku, a nawet wtedy przyrost bezrobocia był rozłożony na wiele miesięcy i nie
był tak gwałtowny jak obecnie.

W Japonii też ludzkie dramaty na olbrzymią skalę:

https://english.kyodonews.net/news/2020/05/67ee95bcb809-coronavirus-costs-nearly-10000-jobs-in-japan-since-feb-govt.html

Nearly 10,000 people have lost their jobs in Japan since February with the economic slump
brought on by the novel coronavirus pandemic, the labor ministry said Thursday, raising
concerns over more job losses.
boukun
2020-05-21 13:49:04 UTC
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

A ja myślałem, że w Stanach nie ma socjalu.

boukun
Russet Bulba
2020-05-21 16:49:13 UTC
60% budzetu federalnego, to wydatki spoleczne, takie jak emerytury, medycyna i zasilki. Do tego dochodza wydatki stanowe i municypalne. To gdzie tak prawdomownie twierdza, iz w USA nie ma tzw. socjalu? Jest mniejszy niz w wiekszosci Europy i dla nieco innych kategorii ludnosci ale istnieje. Tak samo prawdziwe, iz to biedni a nie bogaci placa w USA podatki, gdy jest akurat odwrotnie. Ja musze wypelniac rocznie amerykanskie podatki jak i kanadyjskie. Od tej samej sumy dochodow, to widze roznice. A sa to dochody emeryckie na tym etapie mojego zycia. Rozne panstwowe i prywatne emerytury w takiej wysokosci, aby zaspokajaly moje biezace potrzeby. Roznica jest ogromna na niekorzysc placacego w Kanadzie.
u2
2020-05-21 16:57:41 UTC
Post by Russet Bulba
[...]
dostajesz dwie emki ? z USA i Kanady ? może jeszcze z Polski otrzymujesz
jak pedzik ?:)
Russet Bulba
2020-05-21 17:07:16 UTC
Nie, z Polski nic nie biore. W USA po 65 roku zycia mozesz dalej pracowac ile chcesz bez uszczerbku dla swojej Social Security. A jak jej nie bierzesz to ona ci rosnie o prawie 8% rocznie do 70 roku zycia. Poza tym masz mozliwosc bardzo duzych corocznych odpisow emerytalnych na prywatne emerytury bez podatku. A pracowalem do 71 roku zycia i moglbym dalej. Ode mnie zalezalo. Ale musisz chciec pracowac i miec dochod. Inaczej raczej klapa. Chyba ze inwalidztwo lub matka z dziecmi.
u2
2020-05-21 17:42:18 UTC
a z Kanady bierzesz ?
Russet Bulba
2020-05-21 18:44:51 UTC
Notujesz? W Kanadzie tez sobie cis tam wypracowalem.
u2
2020-05-21 19:14:59 UTC
w dolarach kanadyjskich ?
Russet Bulba
2020-05-21 19:20:20 UTC
Rabalem w jednych i drugich.
u2
2020-05-21 19:29:05 UTC
Post by Russet Bulba
Rabalem w jednych i drugich.
ile ?
andal
2020-05-21 20:51:05 UTC
Post by Russet Bulba
Rabalem w jednych i drugich.
a Piotr siekere ostrzyl ?
u2
2020-05-21 22:04:27 UTC
Post by andal
Post by Russet Bulba
Rabalem w jednych i drugich.
a Piotr siekere ostrzyl ?
czyli to pulpecik wykończył trele morele ?:)
andal
2020-05-21 22:07:58 UTC
chyba dostal bimber w prezencie od psijaciela
u2
liczy się efekt:)
Russet Bulba
2020-05-21 22:13:36 UTC

[...]