Zawsze czujna Gazeta Wyborcza wykryła aferę z 1_200 "respiratorami bojowymi" z Lublina na czerwiec
2020-05-22 06:36:19 UTC
Respiratory to broń według ONZ? Po ile dziennikarze Gazety Wyborczej
załatwiliby *wtedy* 1_200 respiratorów z dostawą na czerwiec z jakością
lepszą niż "KE maseczkom zapewniła"? Jak podaż nie nadąża za popytem to
cena to nadrabia *w kapitalizmie wolnorynkowym*.
[ Ja zamierzam się odnosić WYŁĄCZNIE do tych fragmentów które GW
udostępnia za darmo bez ograniczeń ]

https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,25963463,resort-szukowskiego-kupuje-respitatory-od-firmy-z-lublina-jej.html
Resort Szumowskiego kupuje respiratory od firmy z Lublina. Jej prezes
był zamieszany w handel bronią ;
Jacek Brzuskiewicz, Judyta Watoła
21 maja 2020 | 12:06
https://wyborcza.pl/7,75398,25965040,respiratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz-znamy-szczegoly.html
Respiratory od handlarza bronią z czarnej listy ONZ. Szczegóły
transakcji resortu Szumowskiego
22 maja 2020 | 06:00
Nawet 180 tys. za jeden respirator - kwotę niespotykaną na rynku -
zapłaciło Ministerstwo Zdrowia spółce E&K z Lublina. Za kontraktem na
200 mln zł stoi Andrzej Izdebski, biznesmen w przeszłości zamieszany w
nielegalny handel bronią. […]
Cena jednego respiratora? 160 tys. zł. Dwa razy drożej od oferty rynkowej
I tu pojawia się spółka E&K z Lublina należąca do Andrzeja Izdebskiego.
Ale po kolei. Z przekazanego "Wyborczej" ministerialnego zestawienia
wynika też, że resort Łukasza Szumowskiego kupił od niej za 44,5 mln
dol, czyli ok. 200 mln zł z dostawą do czerwca, 1,2
tys. respiratorów. […]
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@japanizer.org
2020-05-22 07:07:56 UTC
[...]
Widzisz, Andrzejku z małym rozumkiem - dla was z pistargowicy ktoś, kto okradał kontenery PCK jest osobą godną zaufania, o ile odpali działkę. Więc co w tym dziwnego, że osoba zamieszana w nielegalny handel bronią sprzedała Szumowskiemu respiratory, których nie ma, za 200 mln zł?

Szumowski to geniusz, w końcu zdążył pomnożyć 40 tys. zł prywatnych oszczędności do 40 milionów złotych, w ledwie cztery lata.
A. Filip
2020-05-22 07:24:13 UTC
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
[...]
Bill Gates "oszukiwał" mniej? Respiratory to broń?

Jak byś nie był podłym antykapitalistycznym komuchem to byś wiedział że
takie "cudowne tysiąckrotne pomnożenie kapitału" to _bardzo_ solidna
podstawa/zachęta by pracowicie szukać "nieprawidłowości" ale nie _dowód_
sam w sobie. Kim był według standardów "na Szumowskiego" członek PO
"cudowny szczęściarz" Paweł Piskorski?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_Piskorski

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,95190,6212996,Przekret___dobra_nazwa_dla_tunelu_.html
Post by j***@japanizer.org
Przekręt - dobra nazwa dla tunelu?
; 29 stycznia 2009 | 09:00 ;
- Co pani prezydent sądzi o nazwie Przekręt dla tunelu? - to pytanie
radnych PiS, którzy chcą, by tunel pod Wisłostradą nie był już
bezimienny. […]
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@japanizer.org
2020-05-22 07:36:21 UTC
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
[...]
W obu podlinkowanych przez ciebie artykułach nie ma ani słowa o Billu Gatesie ani o tym, że "respiratory to broń".

Innymi słowy - piłeś - nie pisz!
A. Filip
2020-05-22 09:47:38 UTC
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
[...]
[…]
W obu podlinkowanych przez ciebie artykułach nie ma ani słowa o Billu Gatesie ani o tym, że "respiratory to broń".
Innymi słowy - piłeś - nie pisz!
O ile Bill Gates pomnożył swój majątek i dlaczego z tego powodu *musi*
być czegoś winny? Dlaczego zarzuty ONZ w sprawie eksportu broni
*muszą przesądzać* sprawę zakupu sprzętu medycznego?
Innymi słowy: zarzuty sformułowane w sposób gówniany zostaw
"specjalistom" z Gazety Wyborczej którzy IMHO wspaniale nadają się na
pracowników wydziału propagandy. Zarzuty całkiem być może są poważne+
ale zostały sformułowane (w części udostępnianej za darmo bez ograniczeń)
w sposób _bardzo gówniany_ .

Jak handlarz broni jest z Polski to dla mnie zarzut że jest na jakiejś
liście ONZ jest jedno wielkie gówno warty bez starannego doprecyzowania
kiedy, komu ile, jakiej i czyjej produkcji broni miał sprzedać że na tą
listę trafił. Nie będą go bronił jak Niepodległości ale "bardzo
niedoprecyzowanego" opierdolu nie mam interesu kupić.

Żeby mieć moce produkcyjne broni "na wypadek wojny" w kapitalizmie
najprościej jest eksportować (daleko) broń w czasie pokoju. Jak się
przenigdy nawet trochę nie przekroczy granic "dozwolonego eksportu" to
znaczy że się słabo starało.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@japanizer.org
2020-05-22 10:21:01 UTC
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
Post by j***@japanizer.org
Post by A. Filip
[...]
Kto pomnożył majątek o 100 tysięcy procent (!) w zaledwie cztery (!) lata, piastując stanowisko ministra pistargowicy?

1) Bill Gates
2) Łukasz Szumowski z rządu pistargowicy?
Post by A. Filip
Dlaczego zarzuty ONZ w sprawie eksportu broni
*muszą przesądzać* sprawę zakupu sprzętu medycznego?
Dlaczego nie chciałbyś, aby ksiądz pedofil opiekował się twoimi dziećmi?
Idź zadzwoń do Radia Maryja i się wypłacz. Tam mają numer telefonu dla takich nawiedzonych jak ty.
Alojzy Gąska
2020-05-22 14:17:13 UTC
[...]
Zdaje się wyszło po 250 tysi/pcs tj. za 360% normalnej ceny.