Groził jej spaleniem domu za plakat Rafała Trzaskowskiego. Mamy oświadczenie zaatakowanej kobiety
2020-07-03 14:46:07 UTC
- Film wypłynął na szerokie wody internetu bez mojej zgody, zaczął żyć
własnym życiem i spowodował falę hejtu, która jest równie straszna jak to,
co zobaczyliście Państwo na filmie - przekazała Wirtualnej Polsce Katarzyna
Baumiller, kobieta zaatakowana słownie przez agresywnego mężczyznę, który
groził podpaleniem jej domu. Wszystko przez baner Rafała Trzaskowskiego
zawieszony na płocie domu kobiety. - Pojednaliśmy się, zanim nasz konflikt
stał się publicznie znany - przyznaje nam autorka nagrania.

Policja zatrzymała mężczyznę, który groził mieszkance wsi Stare Budy (woj.
mazowieckie) spaleniem domu. Powodem zachowania agresywnego mężczyzny miał
być plakat z wizerunkiem kandydata Koalicji Obywatelskiej na prezydenta
Rafała Trzaskowskiego, wiszący na ogrodzeniu posesji. Całe zdarzenie
sfilmowano, nagranie jest wstrząsające.

Na filmiku widzimy mężczyznę w białym podkoszulku, który jest pytany przez
kobietę, dlaczego zerwał plakat z ogrodzenia. "No sku.....yny j...ne.
Trzaskowski? U mnie w Starych Budach?" - wykrzyczał w odpowiedzi.

Następnie mężczyzna - jak dowiedziała się Wirtualna Polska, sąsiad kobiety,
o czym ona sama wcześniej nie wiedziała - podchodzi do bramy domu i pyta
autorkę nagrania, czy "będzie pedaliła dzieci". Stwierdzi po chwili, że "jej
dzieci będą pedały" oraz "to się spali ku....stwo", wskazując na dom.

Mężczyzna zaczął być jeszcze bardziej agresywny i zachowywał się tak, jakby
planował dopuścić się wobec kobiety przemocy. Wszedł na teren podwórka, a
gdy autorka nagrania zagroziła mu policją, odpowiedział: "no to dzwoń".

Film został zamieszczony na Facebooku, następnie udostępnił go m.in. Ośrodek
Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych.

Nagranie można zobaczyć tutaj:

https://wiadomosci.wp.pl/grozil-jej-spaleniem-domu-za-plakat-rafala-trzaskowskiego-mamy-oswiadczenie-zaatakowanej-kobiety-6528142216894593a

Oświadczenie kobiety: "Pojednaliśmy się, zanim nasz konflikt stał się
publicznie znany"

Rozmawialiśmy z Katarzyną Baumiller, kobietą, która nagrała film. Jej
oświadczenie - na prośbę zainteresowanej - zamieszczamy w całości.

"Film wypłynął na szerokie wody internetu bez mojej zgody, zaczął żyć
własnym życiem i spowodował falę hejtu, która jest równie straszna jak to,
co zobaczyliście Państwo na filmie.

Podobnie jak kandydat na prezydenta, którego wspieram, uważam, że jedyna
dobra przyszłość naszego kraju, polskiego społeczeństwa, ale i naszej
lokalnej społeczności leży w dialogu i szukaniu tego co nas łączy, a nie co
dzieli. Wszyscy się różnimy - także co do poglądów i co do sposobu ich
wyrażania. Niezależnie od tych różnic i niezależnie od miejsca, w którym
mieszkamy - czy na północy czy południu, czy w dużym mieście czy na
spokojnej wsi - musimy wspólnie znaleźć sposób na zgodne życie obok siebie.

Przy dobrych chęciach można tego dokonać, można zobaczyć w sobie nawzajem po
prostu ludzi. Bo wszyscy mamy jakieś słabości i wszyscy mamy jakieś
marzenia. Ja i mój sąsiad już tego dokonaliśmy. Pojednaliśmy się, zanim nasz
konflikt stał się publicznie znany.

Otrzymałam przeprosiny i obietnicę dobrego sąsiedztwa, ja z kolei
postanowiłam w czasie wakacyjnego pobytu nie przekonywać okolicznych
mieszkańców do głosowania na mojego kandydata. Wierzę, że mój sąsiad też
dostrzegł w nagranym przez moje dzieci filmie jakieś swoje zaskakujące
oblicze i że opinia publiczna powstrzyma się od dalszych ataków skierowanych
na niego, bo ponosi on wielkie koszty tej sytuacji.

Zaufałam szczerości jego skruchy. Wierzę, że nasze upublicznione pojednanie
może dać do myślenia stronom innych podobnych sporów, wierzę, że z każdej
niezgody jest droga wyjścia. Bo Polskę mamy tylko jedną, wspólną".
Rafał Trzaskowski rozmawiał z kobietą. "Bulwersujący incydent"

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta przyznał na konferencji
prasowej w piątek, że rozmawiał z Katarzyną Baumiller.

- To jest incydent bardzo bulwersujący. Rozmawiałem z panią, która padła
ofiarą tego incydentu i bardzo mi imponuje jej postawa, dlatego, że pani
postanowiła porozmawiać z tą osobą, która zrywała te plakaty. Ta osoba była
niesłychanie wzbudzona. Wzbudzona kłamstwami telewizji publicznej. Ten
człowiek przeprosił tę panią. Mówił, że rzeczywiście nerwy miał zszargane,
prawdopodobnie oglądaniem tych wszystkich kłamstw i manipulacji. Oczywiście
takie przestępstwa są ścigane z urzędu, ale jeżeli udałoby się zakończyć to
na pojednaniu, jeżeli ta osoby by przeprosiła i rzeczywiście przyznała, że
te groźby nie były poważne, to myślę, że byłby to bardzo dobry przykład dla
nas wszystkich - mówił Rafał Trzaskowski podczas briefingu prasowego w
Łodzi.

antek
12 min. temu

no nie wytrzymują już ciśnienia
u2
2020-07-03 15:03:24 UTC
co z jej prezesem ? wrócił do Bolanda ? oddał kaskę oszukanym ?
boukun
2020-07-03 16:10:58 UTC
Post by boukun
Film został zamieszczony na Facebooku, następnie udostępnił go m.in.
Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych.
co z jej prezesem ? wrócił do Bolanda ? oddał kaskę oszukanym ?

Spierdalaj, psychicznie chory pajacu.

ty już dałeś nogę, jesteś bezpieczny zbuku ?
boukun