Ice, ice, baby, ice! (re: tzw. global warming)
2020-02-12 19:18:53 UTC
severe-***@severeweatherEU:
*ICE recovery* Thanks to the strong polar vortex, the Arctic
sea ice reaches the largest early February ice area in the past
11 years. It even exceeds the 2001-2010 average size!

https://severe-weather.eu/global-weather/arctic-sea-ice-extent-largest-february-fa/

t-1
Jak mawia klasyk "lokalna pogoda to nie globalny klimat"
brat_olin
2020-02-12 19:54:57 UTC
Post by t-1
Post by brat_olin
[...]
U mnie na polnocy najcieplejsza zima od czasu, jak tu jestem
(26 lat). Znaczy polar vortex szmonteks. Musi byc cos grubszego.

t-1
2020-02-12 20:18:17 UTC
Post by t-1
Post by brat_olin
[...]
A w Bagdadzie śnieżyce.
Może się globus obrócił i północ jest na równiku?
Przez te wiatraki wszystko możliwe.
Tyle śmigieł się kreci to musi jakiś ciąg wytwarzać. :)
Basia
2020-02-12 20:20:37 UTC
Post by t-1
Post by brat_olin
[...]
U mnie w Reno rowniez bardzo lagodna zima,
pomimo tego ze wysoko- 1500 metrow npm,
5000 stop, ...gdzie rzekomo Global Warming
ma slabiej docierac. Im dalej na Polnoc i
im nizsza elewacja-wysokosc npm tym effekt
ma by silniejszy.

1 Lutego bylo tak cieplo ze zdecydowalam
sie wymyc i zapastowac na driveway'u przed
domem samochod. Jeszcze nigdy w przeciagu
20 paru lat nie bylo to mozliwe az tak wczesnie.
Zazwyczaj dopiero w polowie kwietnia jest
taka pogoda.

W wiekszosci, grudzien i caly styczen byl
bardzo lagodny. Faktycznie musi miec miejsce
jakies ocieplenie skoro taka pogoda nawet
wysoko w gorach odczuwalne.

Basia
Taras Bulba
2020-02-12 20:23:50 UTC
Air temperatures at the 925 hPa level (about 2,500 feet above the surface) were from 1 to 3 degrees Celsius (2 to 5 degrees Fahrenheit) above average across much of the Arctic Ocean, but temperatures were up to 5 to 6 degrees Celsius (9 to 11 degrees Fahrenheit) below average over the northern Barents Sea and southern Alaska (Figure 2b). Temperatures were also below average over much of the eastern Canadian Arctic Archipelago and Greenland.