DEBILE z Rutgers Univ.
2020-07-31 20:04:21 UTC
Free ***@FreeBeacon:
***@RutgersU's English department will no longer
emphasize teaching proper English grammar or
standard academic forms of writing in an effort
to "stand with and respond" to the Black Lives Matter movement:
https://freebeacon.com/campus/rutgers-declares-grammar-racist/

Hreczecha
2020-08-01 03:14:31 UTC
Jezyk angielski, tak jak innne jezyki, ma wiele dialektow, te dialekty roznia sie. m.in. gramatyka.
A. Filip
2020-08-01 03:57:56 UTC
Post by Hreczecha
Post by brat_olin
[...]
A który z tych dialektów ma gramatykę "inproper"? *KIEDY* (jak szybko)
angielski się rozjedzie na kilka nie dialektów ale języków?
--
A. Filip : Pij mleko!!
Hreczecha
2020-08-01 14:33:36 UTC
Post by Hreczecha
Post by brat_olin
> [...]
--
A. Filip : Pij mleko!!
| Ani tak, ani siak. (Przysłowie białoruskie)
Zaden dialekt nie jest "improper." Co do dialektow i jezykow: Nie jestem pewien na czym polega rozgraniczenie miedzy dialektem i jezykiem. Ale istnieje kilka, alb kilkanascie wersji tzw. Pidgin English, ktorymi posluguja sie mieszkancy bylych brytyjskich kolonii.
A co do, n.p. jezyka polskiego: Czytales "Chlopow?"
A. Filip
2020-08-01 15:14:33 UTC
Post by Hreczecha
Post by A. Filip
Post by Hreczecha
Post by brat_olin
[...]
W praktyce przejście od dialektu w język jest płynne i bez bardzo
ostrych granic jest się ich "administracyjnie" nie wymusza.

Mnie dziwi że usańce z lewusami i innymi nie wzięli się do kupy w celu
skodyfikowania "international english". IMHO jak tego nie zrobią w 20
lat to chiński będzie miał bardzo duże szanse zostać nowym angielskim.

Nic nie jest dane na na zawsze.
Russet Bulba
2020-08-01 10:01:21 UTC
Mr. Taliman tali mi banana.
Russet Bulba
2020-08-01 10:17:56 UTC
Ebonics lub Creole. John MacWhorton jest specjalistycznym jezykoznawca w tej dziedzinie. Sam uzywa standard American na codzien.
Russet Bulba
2020-08-01 10:19:37 UTC
Sorry, John McWhorter. .
Russet Bulba
2020-08-01 10:33:53 UTC
Czarni amerykanscy intelektualisci z centrum lub o konserwatywnych inklinacjach sa fantastyczni. Ostatni prawdziwi Amerykanie w swojej identyfikacji.

Hreczecha
2020-08-01 14:49:50 UTC
Post by Russet Bulba
Czarni amerykanscy intelektualisci z centrum lub o konserwatywnych inklinacjach sa fantastyczni. Ostatni prawdziwi Amerykanie w swojej identyfikacji.
http://youtu.be/eoWGx060lyA
McWhorter jest liberalem, ale krytycznie nastawionym do liberalow. A tutaj wypowiada sie glownie jako lingwista.