O tym pisal Stanislaw Lem
Hreczecha
2020-02-12 01:33:53 UTC
https://www.cnn.com/2020/02/11/world/repeating-fast-radio-burst-pattern-scn-trnd/index.html
Jakub A. Krzewicki
2020-02-12 01:50:43 UTC
Post by Hreczecha
https://www.cnn.com/2020/02/11/world/repeating-fast-radio-burst-pattern-scn-trnd/index.html
Jak na razie wygląda na niezwykle powoli obracający się pulsar.
Będzie toto mogło służyć za uniwersalny pomiar czasu.
u2
2020-02-12 06:08:16 UTC
radio bursts ? Lem miał niby o nich pisać ? gdzie ?:)
Hreczecha
"Glos Pana." Polecam. Bardzo.
u2
2020-02-12 16:05:23 UTC
Post by Hreczecha
Post by u2
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by Hreczecha
[...]
podobała mi się Cyberiada, takie powiastki filozoficzno-satyryczne,
dobre były opowiadania o pilocie Pirxie, niezłe Solaris, niesamowity
Niezwyciężony, ale Głosu Pana nie czytałem, czytałem za to wywiad z
Lemem, kiedy jeszcze żył i Lem nie wierzył w jakikolwiek inny
pozaziemski świat, czyli był typowym soliptykiem

btw wiązka neutrinowa nie radio bursts:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82os_Pana
Hreczecha
Rzeczywiscie. Ale zasada jest podobna.
u2
2020-02-12 17:10:24 UTC
Post by Hreczecha
Post by u2
btw wiązka neutrinowa nie radio bursts:)
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82os_Pana
Rzeczywiscie. Ale zasada jest podobna.
no nie, aby polać sosem s-f Lem użył sformułowania wiązki neutrinowej
znanej z fizyki
Hreczecha
Tak. Ale zasada jest podobna: Jakis sygnal z kosmosu powtarza sie ze scisla regularnoscia.
u2
2020-02-12 18:27:01 UTC
Post by Hreczecha
Post by u2
Post by Hreczecha
Post by u2
[...]
okrążanie ziemi wokół słońca również się powtarza z określoną
regularnością, niektórzy uważają, że to iluzja i nic oprócz nich nie
istnieje, a okrążanie ziemi wokół słońca i vice versa nic nie znaczy:)
Hreczecha
Rzeczywiscie. Ale t akurat mi sie z Lememe nie kojarzy.
u2
2020-02-12 20:47:04 UTC
regularności w świecie jest mnóstwo, nawet w chaosie jest pewna regularność
Hreczecha
2020-02-12 22:52:03 UTC
I naukwcy chca sprawdzic, czy tego rodzju regularnosci jest wiecej. I to tez satnwi analogie do powiesci Lema. Bo "Glos Pana," to historia porazki i niemozliwsci jednznacznego wytlumaczenia pewnej regularnosci.
andal
jemu nadal dzwieczy w uszach mowa gomulki z 68
u2
2020-02-12 16:11:27 UTC
to tobie mośku dźwięczy:))))))))
Hreczecha
Zgaduje,ze Lema nia czytales.
andal
ty wszystko zgadujesz
Hreczecha
2020-02-14 02:01:35 UTC
Post by Hreczecha
https://www.cnn.com/2020/02/11/world/repeating-fast-radio-burst-pattern-scn-trnd/index.html
Okazuje sie, ze:
https://www.desmoinesregister.com/story/news/nation/2020/02/12/fast-radio-burst-signal-outer-space-repeats-every-16-days/4726301002/?fbclid=IwAR2VnXX67PIIrPzz9QGI8eYuKZOmMSk5F7lf6vQv407llwI9nUTaFw3zmOU

Szkoda.
u2
2020-02-14 08:54:04 UTC
czego szkoda ?
Hreczecha
2020-02-14 15:04:16 UTC
Ze to nie sygnal od kosmitow
u2
2020-02-14 15:28:11 UTC
Post by Hreczecha
skąd wiesz ?
𝓢𝔂𝓵𝓿𝓲𝓸 𝓑𝓪𝓵𝓬𝓸𝓷𝓮𝓽𝓽𝓲
2020-02-14 17:02:34 UTC
Post by Hreczecha
Post by u2
Post by Hreczecha
Post by Hreczecha
[...]
A nawet gdyby sygnal byl od pozaziemskich cywilizacji, to sprzed ca. 500
mln lat. Ewentualna odpowiedz (na to trzeba sporej energii) dostaliby
tez po 500 mln latach (o ile by sie troche nie oddalili).
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of
a comparison involving a security service, (fake) refugees, or calling
the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Putin's
accomplice, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)