Beijing sent airline passengers to spread infection worldwide
Add Reply
Basia
2020-05-17 23:44:41 UTC
Powazne oskarzenia, fatalny wizerunek
- patrz linki do youtube filmikow ze
Stycznia i Lutego z wloskich centrow
turyzmu, gdzie przechodnie obejmuja
jakichs obcych Azjatow.

The Trump administration stepped up its campaign of blaming China for the deadly coronavirus pandemic, with a top aide suggesting Beijing sent airline passengers to spread the infection worldwide.

“The virus was spawned in Wuhan province, patient zero was in November,” White House trade adviser Peter Navarro said on ABC’s “This Week.”

“The Chinese, behind the shield of the World Health Organization, for two months hid the virus from the world and then sent hundreds of thousands of Chinese on aircraft to Milan, New York and around the world to seed that.”

Milan and New York went on to become hotspots for the pandemic.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-17/trump-aide-accuses-china-of-using-air-travelers-to-seed-virus?srnd=premium&sref=1sKDY7Em

Russet Bulba
2020-05-18 01:15:07 UTC
A Cuome nie zamykajac New Rochelle nie posial wirusa swoja decyzja? Tam byla ponad setka zidentyfikowanych z wirusem nie mowiac o innych. Lecz w tym calym containment byla kompletna swoboda poruszania sie z ktorej wielu zakazonych niechybnie skorzystalo przenoszac sie razem z wirusem w inne miejsca.
Basia
2020-05-18 02:40:17 UTC
Post by Russet Bulba
[...]
Myli sie panu propagacja lokalnej epidemii
z rozsianiem po swiecie pandemii.

Basia
j***@gmail.com
2020-05-18 07:41:28 UTC
-- A Cuome nie zamykajac New Rochelle nie posial wirusa swoja decyzja?

Ale jaką wiedzę miał o tym wirusie Cuomo, albo i sam Trump, a jaką wiedzę posiadają władze komunistycznych Chin, które o badaniach w laboratoriach takich jak Wuhan są informowane na bierząco.

JB
A. Filip
2020-05-18 08:00:15 UTC
Post by Russet Bulba
[...]
Jak ty śmiesz porównywać wrednych chińskich komunistów ze wspaniałymi
amerykańskimi Demokratami a w następnej spirali eskalacji z
najwspanialszym prezydentem w historii USA?! To podłe! ;-)

Infekcja Covid-19 ma głęboko w dupie granice stanów. To JEST problem
rządu federalnego USA (nieco) bardziej niż rządów stanowych.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@gmail.com
2020-05-18 08:13:53 UTC
-- Jak ty śmiesz porównywać wrednych chińskich komunistów ze (...)

Bo rzeczywiście nie ma sensu porównywać tego z czymkolwiek! Tylko głupek pozbawiony rozumu będzie szukać symetrii tam, gdzie jej nie ma i nie będzie.

JB
A. Filip
2020-05-18 08:35:26 UTC
Post by j***@gmail.com
[...]
A porównywać zestrzelenia KAL-007 i IR-655 można?
Dla mnie to jak (medialne) "standardy na komuchów/ruskich" poszły się jebać
jak miały być zastosowane od US Navy stało się fundamentem mojego cynizmu.

Standardy jednakowe dla wszystkich to ideał a nie "życie jakie jest".
Tyle że jak się tym dupę podciera (zbyt) otwarcie to wszystko staje się
wymazane śmierdzącym gównem.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@gmail.com
2020-05-18 09:22:42 UTC
--- A porównywać zestrzelenia (...)

Nie porównuj komunistów do niczego. Świat jest na wojnie z komuną, a jeśli tobie ktoś powiedział, że jest inaczej, to znaczy że ci do głowy nasrał.

JB
A. Filip
2020-05-18 09:47:55 UTC
Post by j***@gmail.com
--- A porównywać zestrzelenia (...)
Nie porównuj komunistów do niczego. Świat jest na wojnie z komuną, a
jeśli tobie ktoś powiedział, że jest inaczej, to znaczy że ci do głowy
nasrał.
Czy niewolnictwo w USA było lepsze od komunizmu *zdaniem afroamerykanów* ?
Kto im do głowy nasrał?
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
j***@gmail.com
2020-05-19 00:08:58 UTC
[...]

Nie porównuj niewolnictwa do komunizmu, który jest niewolnictwem państwowym. Jeśli mi nie wierzysz, to jedź sam się przekonaj, bo w telewizji tego nie zobaczysz.

JB
Russet Bulba
2020-05-18 10:12:49 UTC
W jaki to niby sposob? Co w tym sensie laczy stan Nowy Jork z Alaska?
A. Filip
2020-05-18 12:18:15 UTC
Post by Russet Bulba
W jaki to niby sposob? Co w tym sensie laczy stan Nowy Jork z Alaska?
Krajowych połączeń lotniczych z NYC do Alaski nie ma?

ChRL się wystawiło i oberwie choć ja nie postawie dużo na to że bardzo.
Tyle że _solidne_ oskarżenia to zupełnie inny poziom niż pierdułki dla
wyborców w USA pod tegoroczne wybory prezydenckie w USA. Ja w wyborach w
USA nie głosuje. Mnie obchodzi ten drugi poziom.

Po fakcie każdy głupi jest mądry. Co ChRL zrobiło niezgodnie z
zaleceniami *na piśmie* (np. WHO) i dotychczasową międzynarodową
praktyką? *KIEDY I NA JAK WYSOKIM POZIOMIE* zaczęło być za to
opierdalane? Jak dla mnie to jest kluczowe dla oceny czy to był
"'błąd' (tylko ChRL) na podstawie wiedzy wtedy" czy to jest "błąd na podstawie wiedzy dopiero po
miesiącach konsekwencji". Wyciąganie wniosków na przyszłość i
oskarżenia "karne" to bardzo różne poziomy jak się nie jest idiotą
nachalnie promującym wśród wrogów i przyjaciół tuszowanie błędów.

Ja ChRL dokopie całkiem chętnie. Tyle że ChRL już osiągnęło taką
pozycje że dokopywać mu "niechlujnie" może tylko polityczny idiota
jeśli myśli w dłuższej perspektywie. Mi wybory w USA perspektywy nie
skracają.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
brat_olin
2020-05-18 13:30:41 UTC
[...]
Od tego kto wygra w USA w listopadzie zaleza wybory (pozniejsze)
i w Polsce i na calym swiecie. Od tego zalezy tez czy komuchy/
lewactwo w Eurokolchozie i gdzie indziej przejma wladze swiatowa.
A oni juz tej wladzy (bez wojny) nie oddadza.

Z***@hotmail.com
2020-05-18 13:56:47 UTC
On Mon, 18 May 2020 06:30:41 -0700 (PDT), brat_olin
[...]
Slusznie - ludzie, nie dajcie sie opetac zaplutym karkom
komunistycznym - Trump musi wygrac wybory. Kazdy prowokator czy
szaleniec, który odwazy sie podniesc reke przeciw Prezydentowi
Trumpowi, niech bedzie pewny, ze mu te reke sie odrabie, w interesie
Ameryki i Polski, wolnosci i niepodleglosci, w interesie walki o
podwyzszenie stopy zyciowej ludnosci, w interesie dalszej
demokratyzacji naszego zycia, w interesie caleg
A. Filip
2020-05-18 15:45:22 UTC
Post by Z***@hotmail.com
[...]
demokratyzacji naszego zycia, w interesie calego swiata.
A tobie o co biega?
Przy subtelnym manewrowaniu ten atak na ChRL Demokraci w USA mogą
obrócić na swoją korzyść. Zamiast prezydent Trump nie obronił USA przed
(naturalnym) wirusem będzie Wódz Naczelny Trump nie obronił USA przed
(celowym) biologicznym atakiem ChRL skrzętnie wykorzystującym wirusa być
może stworzonego przez Naturę. Poza tym ta ścieżka ataku podkreśla
kluczową rolę rządu centralnego Chin wiec łatwo ją wykorzystać do
podkreślania roli/odpowiedzialności władz centralnych/federalnych USA
(Trumpa).

Demokraci w USA to aż takie fujary że nie potrafią subtelną zmianą
akcentów nawet tym coś+ ugrać? No to niech pierdoły przegrają z Trumpem.
Niech wygra lepszy.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
u2
2020-05-19 19:24:00 UTC
nie chodzi o to aby wygrał lepszy, tylko aby wygrał "nasz":)))))))))))
A. Filip
2020-05-20 01:02:41 UTC
[...]
Ja wolę Trumpa od Bidena ale to nie jest _bardzo_ silna preferencja.
Po za tym w tych wyborach nie głosuje.

<cynizm> Jak Trump ma już "zagwarantowane" głosy Polonii w USA to
dopłacanie byłoby przepłacaniem. </cynizm>
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!
Basia
2020-05-20 02:08:00 UTC
Od tego kto wygra w USA w listopadzie zaleza wybory (pozniejsze)
i w Polsce i na calym swiecie.
Naprawde?

Basia
Russet Bulba
2020-05-20 02:11:52 UTC
Trump wygra. Tyle bylo rejwachu i gdzie dzisiaj te wszystkie gospodyni domowe i plastusie?
Basia
2020-05-20 02:44:50 UTC
Post by Russet Bulba
Trump wygra. Tyle bylo rejwachu i gdzie dzisiaj te wszystkie gospodyni domowe i plastusie?
Naturalnie towarzystwo pouciekalo!

Co ciekawe ze w momencie gdy wirus tak
poteznie 'empowered' elektorat Sandersa,
dajac klasie robotniczej sile paralizu
czy nawet kompletnej rujnacji Kapitalu,
rzekomy komuch Sanders tez uciekl.

Czy tak zrobilby prawdziwy rewolucjonista,
Lenin jakis czy inny?

Basia zawsze sadzila ze Sanders byl podstawionym
na lewicy kandydatem majacym na celu wylacznie
kreowanie centrystycznego wizerunku Hillary Clinton.

Na prawicy krecia robote wykonywal w 2016r Trump
majacy swoim rasizmem, prawicowym extremizmem
odstraszac od Republikanow. Wzial i wygral
bo Berniaki zbojkotowaly wybory.

Basia
Russet Bulba
Lenin byl tchorzem. Nie mogli go znalezc w tej kopie siana w Finlandii i namowic do powrotu do Piotrogrodu, jak juz ten Petersburg zwano.
andal
mysle ze pan Piotr tez tam sie schowal
Basia
2020-05-23 02:40:53 UTC
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Russet Bulba
[...]
Mozliwe ze Bernie zniknal bo nie widzi sensu
przeszkadzac w "dzielu Putynia" jezeli wirus
to KGB'owcow robota,

...a moze tchorz, licho-wie. Zniknal b.szybko
i w momencie w ktorym nie powinien byl.

Basia

Basia
2020-05-20 03:23:08 UTC
Post by Russet Bulba
Trump wygra. Tyle bylo rejwachu i gdzie dzisiaj te wszystkie gospodyni domowe i plastusie?
No a jak jest w Polsce, tam plastusie
wydaja sie lepiej sobie radzic?

Russet Bulba
2020-05-20 03:39:34 UTC
https://cdn.natemat.pl/d09e9dd4067d45e1585af3bed51fb365,729,0,0,0.jpg
Patrze z daleka. Nie wydaje sie, aby byl ktos tam znaczacym w tej opozycji. Bez prawdziwej woli walki bractwo.
Basia
2020-05-20 03:58:22 UTC
Post by Russet Bulba
Post by Basia
Post by Russet Bulba
[...]
Bo jakis dwupartyjny system sie
post-komunie pewnie marzy, latwiejszy
do kontroli.

Z Komuny prosto w tego typu Demokracje
post-PRL'owskiego Zwierzynca nie dalo
sie wmanewrowac chociaz z perspektywy
czasu mozna bylo probowac, kto wie z
pomoca Kosciola wszystko bylo chyba
mozliwe.

Basia
A. Filip
2020-05-20 05:52:13 UTC
Post by Russet Bulba
Trump wygra. Tyle bylo rejwachu i gdzie dzisiaj te wszystkie gospodyni domowe i plastusie?
Trump _raczej_ wygra. Już zapomniałeś jak zwycięstwo Clinton było
"pewne i przesądzone"? To nie może działać w obie strony?

"Nadmierna zwycięstwa pewność straszliwych klęsk przyczyną bywa".
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
Basia
2020-05-20 07:46:35 UTC
Post by Russet Bulba
Trump wygra. Tyle bylo rejwachu i gdzie dzisiaj te wszystkie gospodyni
domowe i plastusie?
Trump _raczej_ wygra.
Nonsens.

Do wyborow jest prawie pol roku.
Trump ma spore szanse ze Listopada albo
Go juz nie bedzie na tym swiecie albo
nie bedzie zdatny do kandydowania,

...podobnie zreszta z Bidenem.

W USA wybory decyduje w duzej mierze
ekonomia, Bulba zaklada (jest chyba lunatykiem)
ze po tym jak zniesione zostana obecne
restrykcje ludzie wroca do swoich miejsc
pracy jakby nigdy nic, ...jakby COVIDA nigdy
nie bylo jakby popyt sie nie zalamal, jakby
konsumpcja miala trwaz na poziomie sprzed
epidemii co jest mzonka. Do Listopada
mozna sie spodziewac dziesiatek tysiecy
bankructw malych firm. W wiekszosci te
bankructwa nie nastapily jeszcze bo firmy
sa pozamykane. Musza otworzyc drzwi i
zobaczyc ze im biznes wyparowal bo ludzie
zredukowali konsumpcje. Bezrobocie juz jest
na rekordowym poziomie, do Listopada
bedzie jeszcze wyzsze.

Wszystko to zakladajac ze wirus sie uspokoi,
i nie wroci.

Jak narazie epidemia trwa tylko ze ludzie
nie wychodza z domow wiec gdzie sie maja
za-infekowac??

Innymi slowy i podsumowywujac ktokolwiek by
nie startowal w Listopadzie to ma mizerne,
mniejszosciowe szanse.

50% to mzonka. Moze w przeddzien wyborow
bedzie mozna komus takie szanse wyszacowac.

Basia
j***@gmail.com
2020-05-20 08:07:04 UTC
[...]
-----------------

Co może być dobrą okazją do tego, żeby amerykańskie firmy powróciły z komunistycznych Chin. Trump zaczął do tego zmierzać jeszcze przed wybuchem epidemii - demokraci temu sprzyjać nie będą, gdyż za bardzo są uzależnieni od globalnego lewactwa (czyli od chińskiego biznesu, który je finansuje). Natomiast powrót produkcji do USA jest najlepszym sposobem na to, aby kryzys się nie pogłębił. Natomiast sam kryzys i bezrobocie, to niebywała okazją ku temu, aby to wreszcie zrobić dla wielu innych powodów.

JB
Basia
2020-05-20 08:32:55 UTC
Post by j***@gmail.com
[...]
Niby tak ale wiele jest niewiadomych.
Amerykanska ekonomia po zakonczeniu Zimnej
Wojny tak naprawde nie znalazla sobie
miejsca w Swiecie.

Produkcja militariow po Zimnej wojnie
podupadla, a dobr konsumenckich byla
slabo oplacalna w USA, i tez zarezerwowana
dla sojusznikow. Produkcja dobr kapitalowych
i rolnictwo, agrobiznes, sa tym co trzymaja
jeszcze Ameryke ale konkurenci rosna w
sile- wszelaka zaawansowana maszynerie
produkuja od lat takze inni, Niemcy, Japonia.

Wiele jest niewiadomych.

Mojzesz po wyjsciu z Egiptu wedrowal dlugie
lata po pustyni, wielu Zydow chcialo wracac
do Egiptu. Po tym jak potraktowano w wyborach
w 2000r Al Gore'a i Joe Liebermanna, kiedy
to Sad Najwyzszy wybral zwyciesce nie kazdy
jest zachwycony amerykanska deokracja, niejeden
zydowski biznesmen pewnie nie chce za Murzyna
w amerykanskiej Demokracji robic, swoimi
podatkami zastepy Faraonow wspierac.

Licho wie.

Basia
j***@gmail.com
2020-05-20 10:46:04 UTC
Niby tak ale wiele jest niewiadomych.
-- Amerykanska ekonomia po zakonczeniu Zimnej
Wojny tak naprawde nie znalazla sobie
miejsca w Swiecie.
-----------

Bo firmy zaczęły szukać taniej siły roboczej w krajach totalitarnych. Panowała wówczas nowa lewacka ideologia, że zacieśnianie gospodarczych relacji z takimi krajami sprzyja u nich rozwojowi demokracji. Dzisiaj już każdy widzi, jaka to była ściema.

---Produkcja militariow po Zimnej wojnie
podupadla, a dobr konsumenckich byla
slabo oplacalna w USA

No pewnie - taniej wszystko uszyją małe chińskie rączki.. Gdy wybierzecie Bidena, to wszystko pozostanie po staremu, tyle że z Chin przeniosą się do Indii albo Tajlandii. A związki zawodowe w USA będą robić rozpierduchę z powodu niskich płac i bezrobocia. Tymczasem Trump jest w stanie podjąć różne działania, aby nakłonić kapitał do powrotu do USA. Pamiętajmy o tym, że jest bogaty i niezależny, więc wielcy tego świata mogą mu skoczyć. Może jest nieco tępy i nieokrzesany, ale kocha swój kraj.

JB
Basia
2020-05-21 02:43:43 UTC
Post by j***@gmail.com
[...]
Trump jest kretem, niewiadomo tylko dokladnie
czyim. Nic nie wskora bo jego zadaniem nie
jest by cokolwiek wskorac.
Post by j***@gmail.com
Może jest nieco tępy i nieokrzesany, ale kocha swój kraj.
Stawiam teze ze tepota czy nieokrzesaniem
mozna wytlumaczyc/usprawiedliwic wszystko.

Tepy i nieokrzesany zrobil fortune w Nowym
Yorku :))), lokacji ktora jest znana z tak
wysrubowanej i bezlitosnej konkurencji ze
kto tam jest w stanie sobie poradzic, zrobic
wielka forse, poradzilby sobie wszedzie na
planecie.

Odrobinke krytycyzmu wobec tego lawiranta
polecam, ...to bestia, bardzo zmyslna bestia!

Basia
j***@gmail.com
2020-05-21 12:08:02 UTC
- Odrobinke krytycyzmu wobec tego lawiranta
polecam, ...to bestia, bardzo zmyslna bestia!

Z pewnością Basia mieszkając w USA może wiedzieć więcej na temat kogoś takiego jak Donald Trump niż ja. Lecz z polskiej perspektywy liczy się geopolityka, w której Stany Zjednoczone zrobiły fatalny błąd dopuszczając Chiny Ludowe do światowej strefy wolnego handlu. Kraj totalitarny zawsze znajdzie sposób na nieuczciwą konkurencję z innymi, szczególnie w układach umów wielostronnych. Do czasów Trumpa zbywano ten problem milczeniem, Trump pierwszy nazwał go po imieniu. Polska nie jest bezpośrednio zagrożona przez Chiny, lecz gdyby chiński smok za bardzo nie podnosił głowy, rosyjski niedźwiedź nie pokazywałby pazurów.

JB
Basia
2020-05-21 19:52:15 UTC
Post by j***@gmail.com
- Odrobinke krytycyzmu wobec tego lawiranta
polecam, ...to bestia, bardzo zmyslna bestia!
Z pewnością Basia mieszkając w USA może wiedzieć więcej na temat kogoś takiego jak Donald Trump niż ja.
Ten Prezydent to enigma. Moze kiedys
sie dowiemy co naprawde za nim stoi/stalo.
Post by j***@gmail.com
[...]
Oczywiscie. Sugerowalam niedawno ze Globalizm
czyli wysylanie pieniedzy zaakumulowanych w
pokojowy sposob w jednych miejscach do innych
gdzie tradycyjnie nie mozna w nich zaakululowac
pokojowo bo nie ustnieja warunki, kultura, demokracja
jest recepta na powazne klopoty, i Swiat wlasnie
teraz takie koszta zaczyna chyba ponosic.

Basia
u2
2020-05-21 20:10:28 UTC
Post by Basia
[...]
pieniądze wysyłane jako pomoc, są zwykle wykorzystywane przez lewych
pośredników, ale pozwalają na uzyskanie nimbu świętego dla wysyłającego,
bo działają w szlachetnym celu ratowania, n.p. głodujących dzieci w
Afryce lub lasów Amazonii
andal
Baska chce forsy od kitajcow na leczenie odbytu po stosunkach z kaktusem
u2
2020-05-21 21:57:11 UTC
Post by andal
Post by u2
[...]
ale ale kitajce mają spore nadwyżki dularów w handlu z hameryką, tyle,
że jak hameryka nałoży na kitaj embargo to nic za nie nie będą mogli kupić:)
j***@gmail.com
2020-05-22 07:40:08 UTC
-- ale ale kitajce mają spore nadwyżki dularów w handlu z hameryką, (...)

Dulary się skończyły - teraz będą walić towar na rynek wewnętrzny, żeby im się lud roboczy nie zaczął buntować (naa barykady ludu roboczy! :)
JB
j***@gmail.com
2020-05-22 11:10:32 UTC
[...]

------------

Do niedawna tak było, że USA płacą najwięcej, a decyduje ch.. wie kto, czyli najczęściej chiński business. Ostatni przykład - WHO, od której dowiedzieliśmy się o pandemii 11 marca, w czasie ogólnoświatowego lockdownu.

JB
A. Filip
2020-05-20 08:31:53 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Russet Bulba
[...]
[…]
_Możesz_ mieć rację. Trump (niemal) na pewno będzie miał polityczny
problem z dużym załamaniem ekonomicznym. Może się wybronić po linii inne
kraje oberwały jeszcze gorzej albo pod Bidenem byłoby jeszcze gorzej.
Twój scenariusz zakłada podejście wyborców "ukarać prezydenta" i "każdy
inny będzie lepszy". Ja _chciałbym_ wierzyć że nie możesz mieć racji.

Pożyjemy, sami zobaczymy na czyje wyjdzie.
--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!