Zmiana jest konieczna
2020-07-04 15:07:54 UTC
https://wpolityce.pl/polityka/507744-synteza-wystapien-wyborczych-rafala-trzaskowskiego

Zmiana jest konieczna, gdyż bez zmian nie będzie żadnej zmiany. A bez
zmiany to, co miało się zmienić pozostanie niezmienione.

Szanowni państwo, kochani!

Przede wszystkim cieszę się, że jestem tu z wami, gdyż gdyby mnie tu nie
było, byłbym gdzie indziej i nie mógłbym być z wami. A to ważne, gdyż
mam wiele ważnych rzeczy do powiedzenia. Gdyby były nieważne, nie
mówiłbym ich, a skoro mówię, to są ważne. Ważne są same wybory. I te
wybory są o tym, żeby ważne sprawy były omówione, a nie, że się mówi, że
coś jest ważne, a ono jest nieważne albo się nie mówi, jak jest ważne, a
wtedy nie może być ważne tak, jak powinno być ważne. Jeśli zostanę
prezydentem, to zapewniam was, że będę mówił o wszystkich ważnych
sprawach. Nie będzie żadnej ważnej sprawy, o której bałbym się mówić. To
nie ja. Ja nie mam żadnych powodów, żeby nie mówić o ważnych sprawach,
kiedy są ważne.

Kochani, trzeba pójść na te wybory, żeby zademonstrować, że jest
powszechna wola, by dobrze wybrać. To bardzo ważne, aby dobrze wybrać,
gdyż od tego zależy, czy będzie dobrze nam wszystkim. Nie jest tak, że
pojedynczy głos się nie liczy. On się bardzo liczy, gdyż suma
pojedynczych głosów nie jest już pojedynczym głosem. Każdy ma jeden
głos, ale razem daje to wiele głosów. Gdy zostanę prezydentem, będę
pamiętał, że jestem sumą waszych głosów, co sprawi, że będę mówił za
was, nie obawiając się, że może to być odczytywane jako mój indywidualny
głos. Nie, to nie będzie indywidualny głos, choć będzie to oczywiście
mój głos.

Kochani, ja nie mam nad sobą żadnego prezesa, który będzie mi mówił, co
mam mówić i robić. Nawet, kiedy nie będę wiedział, co robić, to ja nie
będę wiedział, a nie, że ktoś mi powie czy nakaże, czego mam nie
wiedzieć, żeby o tym nie mówić. To zawsze będzie moja suwerenna decyzja,
że czegoś nie powiem, nie wiedząc, co powiedzieć. Nikt mi nie musi tego
podpowiadać. Na tym polega samodzielność. Ja zawsze byłem samodzielny i
taki pozostanę. Jeśli samodzielnie zdecyduję, że się na czymś nie znam,
to będę wiedział, że się nie znam. A gdy samodzielnie zdecyduje, że się
znam, to też będzie moja decyzja.

Tylko samodzielny prezydent może być silny. A silny musi być dlatego,
żeby nie być słabym. Słaby prezydent nigdy nie będzie silnym. A silnym
być musi, bo słyszy się, że nie wiadomo, jaka jest sytuacja, finansów,
budżetu całego państwa. Jeśli się słyszy, to znaczy, że coś się dzieje,
zapewne coś złego, gdyż inaczej by się przecież nie słyszało. I dlatego
prezydent musi być silny. Musi samodzielnie wiedzieć, że coś się dzieje,
jeśli się słyszy, a słyszy się w różnych miejscach, więc coś się dzieje
w tych różnych miejscach. Tylko silny prezydent jest w stanie wytrzymać
to, co się słyszy, a nie wiedząc, co się dzieje. Tylko silny prezydent
będzie wiedział, co powiedzieć o tym, co się słyszy, żeby wszyscy
słyszeli, gdyż nie każdy ma możliwość usłyszenia. A tak wszystko będzie
usłyszane.

Kochani, ja jestem w stanie przyznać się, że my też popełnialiśmy błędy.
Bez problemu mogą powiedzieć, że popełnialiśmy błędy. Proszę bardzo:
popełnialiśmy błędy. Powiem państwu więcej: jestem w stanie pochwalić
rząd PiS, jeśli on zrobił coś dobrego. W ogóle nie ma z tym problemu,
żeby go za coś pochwalić. Proszę bardzo, oni też zrobili coś dobrze, a
nawet odkryli to, czego my nie byliśmy w stanie odkryć. I czy ja mam
problem z tym, żeby rząd PiS za to pochwalić? Nie mam takiego problemu.
Zawsze jestem gotów powiedzieć, że coś dobrze zrobili. Na tym też polega
silna prezydentura. Żeby powiedzieć coś, kiedy trzeba powiedzieć coś.
Nigdy nie będę miał problemów z powiedzeniem czegoś, gdy będzie trzeba
powiedzieć coś.

Szanowni państwo, jeśli zostanę prezydentem, to nie będzie tak, że
zaraz, że szybko coś podpiszę. Nie, ja będę się zastanawiał, czy coś
podpisać, czy nie podpisać. Ważne jest bowiem, żeby mieć świadomość, że
to ja się podpisuję, więc będę podpisany i nikt inny nie może
powiedzieć, że to ktoś inny jest podpisany, skoro to ja jestem
podpisany. Mogę czegoś nie podpisać, ale zawsze będę mieć pewność, że to
ja nie jestem podpisany, a nie ktoś inny. Na tym też polega silna
prezydentura.

Kochani, spotykamy się, żeby powiedzieć, że mamy dość. Ja sam też mam
dość. To ważne, żeby powiedzieć, że mamy dość, gdyż wtedy wszyscy mogą
usłyszeć, iż mamy dość. Gdyby tego nie powiedzieć, powstałaby
wątpliwość, kto ma dość i czy w ogóle mamy dość. A tak od razu wiadomo –
my mamy dość. Nikt inny nie ma za nas dość, czyli określa nas to, że
mamy dość. To ważne, żeby powiedzieć, iż mamy dość, aby ktoś nie
pomyślał, iż nie mamy dość. A jak mamy dość, to już nie ma szans,
żebyśmy nie mieli dość. I na tym też polega silna prezydentura.

Szanowni państwo, ja mogę z każdym dyskutować o tym, o czym my tu teraz
mówimy. Nie mam z tym żadnego problemu. Nie boję się debaty, nie boję
się poruszać żadnego ważnego problemu, nawet niewygodnego. Tak jak to
robię teraz debatując z państwem o tych wszystkich ważnych sprawach, o
których trzeba debatować. Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że istnieje
jakiś temat, o którym nie można debatować. Można absolutnie o wszystkim,
co przecież właśnie robimy. I nie ma powodu bać się skomplikowanych
szczegółów tej rozmowy. Jestem w stanie tak szczegółowo i merytorycznie
dyskutować na każdy temat.

Kochani, idźmy na te wybory, pokażmy, że mamy dość i zademonstrujmy
naszą wolę zmiany. Zmiana jest konieczna, gdyż bez zmian nie będzie
żadnej zmiany. A bez zmiany to, co miało się zmienić i czego wszyscy
oczekują, że się zmieni pozostanie niezmienione. A nie ma nic gorszego
niż pozostawienie czegoś bez zmian, gdy powszechne jest oczekiwanie na
zmiany, które mogą wszystko zmienić. Dziękuję państwu! Zwyciężymy!

Autor
Zdjęcie Stanisław Janecki
Stanisław Janecki

Publicysta tygodnika "Sieci".
andal
2020-07-04 16:39:59 UTC
glosujesz na tego ciula?
u2
2020-07-04 18:32:53 UTC
widać, że nie wyczułeś sarkazmu tekstu, ale mośki tak mają:)))))))))
Konopny
2020-07-04 16:56:11 UTC
https://wpolityce.pl/polityka/507744-synteza-wystapien-wyborczych-rafala-trzaskowskiego
No dobrze, a jak jest naprawdę?
u2
2020-07-04 18:34:03 UTC
Post by Konopny
Post by u2
https://wpolityce.pl/polityka/507744-synteza-wystapien-wyborczych-rafala-trzaskowskiego
No dobrze, a jak jest naprawdę?
naprawdę to ubek kanapny to opcja niemiecka, wygadał się, jedź bucu nad
Ren i czekaj na koniec świata:)))))))))))))))))))))))
j***@gmail.com
2020-07-04 20:09:25 UTC
"Kraj nasz długo, bo długo, ale doszedł do czego doszedł,
czego najlepszym dowodem jest to co jest. A że nie ma nic,
to nic, ale za to mamy socjalizm!"

Napis na murach Stoczni Gdańskiej (od strony SKM) - rok 1980
brat_olin
2020-07-04 20:31:04 UTC
[...]
Ano! Lubie red. Janeckiego. Inteligentny czlowiek,
i b. pasuje mi jego poczucie humoru.