Muzyka bliska Bogu
2017-04-16 12:25:05 UTC
Gregorio Allegri - Miserere:

Nawet ateusza porwie! Znaczy ryzykuje teze.

Kazimierz Podwawelski
2017-04-16 15:24:43 UTC
http://youtu.be/IA88AS6Wy_4
Nawet ateusza porwie! Znaczy ryzykuje teze.
A ja zaryzykuje pytanie: Jestescie, Dozent, nie dosc, ze profesor, to
jeszcze na dodatek piszecie slowo logika zawsze duzymi literami. Mozecie
mi wytlumaczyc, Dlaczego odbior i odczucia przy C-dur, D-moll czy np.
frageolett grane czy spiewane w kosciele mialyby miec cokolwiek
wspolnego z wiara? Czy nie zdarzylo wam sie nigdy byc na koncercie
jazzowym odbywajacym sie w kosciele ze wzgledu na swietna akustyke?

Albo z drugiej strony waszej logiki: Czy "Pietá" Michelangelo jest
piekniejsza od "Davida" czy "Bacchusa" tylko dlatego, ze przedstawia
scene religijna?
Fakt, ze zgodnie z wasza LOGIKA zrozumiec te rzezbiarstwo potrafi tylko
katolik juz pomijam ...

J.
--
"Polacy lubia sie obrazac. Jesli nie moga
obrazic sie za siebie, obrazaja sie za innych."
Janusz Glowacki
u2

2017-04-16 19:04:04 UTC
Post by Kazimierz Podwawelski
Czy nie zdarzylo wam sie nigdy byc na koncercie
jazzowym odbywajacym sie w kosciele ze wzgledu
na swietna akustyke?
Nie zdarzylo mi sie i nie chcialbym isc na koncert
jazzowy do kosciola. Ale np. relacje z koncertu
Chick Corea w meczecie czy synagodze to bym chetnie
obejrzal na pay per view, z samej ciekawosci, znaczy
tejze akustyki.

Z***@hotmail.com
2017-04-16 19:14:03 UTC
On Sun, 16 Apr 2017 12:04:04 -0700 (PDT), brat_olin
Post by brat_olin
[...]
Troche sie Pan spoznil Panie Leszku:
https://washingtondc.jazznearyou.com/event_detail.php?id=469185

Chick Corea At Sixth And I Historic Synagogue

Where Sixth and I Historic Synagogue
600 I St NW
Washington, DC

When Sat, November 10, 2012

W meczecie raczej nie, Hamas w Gazie zabrania sluchania niekoszernej
muzyki:
http://www.danielpipes.org/blog/2007/08/music-and-muslims

Zalek
Kazimierz Podwawelski
2017-04-16 19:33:06 UTC
[...]
O! To polskopochodnego Garbarka na pewno nie bedziecie lubic.
Tylko przedostatni koncert na ktorym bylem gral w hali, a normalnie to w
kosciele

Ale ja was rozmumiem. Kosciol jest miejscem zebran dla hipokrytow,
chlejacych, zdradzajacych zony, wpatrzonych w pornusy a potem w
dziedzielny poranek wyprasowani, wypachnieni wyc powinni "Kiedy ranne
wstaja zorze ..."

Musze was zmartwic, Dozent, niemiecki kosciol kat. tak cienko przedzie,
ze musi sie prostytuowac dla Garbarka albo Coreai, aby moc ogrzac
hipokrytow w swoich murach.

J.
Janusz Glowacki
ADL
2017-04-16 19:57:05 UTC
Post by Kazimierz Podwawelski
Musze was zmartwic, Dozent, niemiecki kosciol kat. tak cienko przedzie,
ze musi sie prostytuowac dla Garbarka albo Coreai, aby moc ogrzac
hipokrytow w swoich murach.
A kogo obchodzi ten zboczony narodek zeby sie zmartwic?
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2847643/Berlin-liberal-hotbed-homosexuality-mecca-cross-dressers-transsexuals-male-female-surgery-performed-Nazis-came-power-new-book-reveals.html
brat_olin
2017-04-16 19:58:34 UTC
Post by Kazimierz Podwawelski
Musze was zmartwic, Dozent, niemiecki kosciol kat. tak
cienko przedzie, ze musi sie prostytuowac dla Garbarka
albo Coreai, aby moc ogrzac hipokrytow w swoich murach.
Straszniescie gorzcy, p. Jacku. Ale w sumie to wina wasza,
znaczy Niemcow. W kazdym razie wesolego jajka:

Kazimierz Podwawelski
2017-04-17 04:44:12 UTC
[...]
Nie jestem gorzki. To po prostu reakcja alergiczna.
Jestem uczulony na glupote i hipokryzje. Nawet u profesorow.
Janusz Glowacki
fatso
Panie "podwawelski"-wydaje mi sie ze juz czas najwyzszy otworzyc w Polsce bramy od Zachodu dla uciekinierow z niemieckiej cywilizacji. Wsie saskie, prowadzone przez pastorow, niechaj uciekaja do Polski. Zaorza i ubogaca spowrotem puste ziemie w lubuskiem, koszalinskiem i wokol Szczecina. Tak sie przeciez dzialo w ub.tysiacleciu. Wit Stwosz, Copernicus, Lelewel, prawo magdeburskie. Wspolnie ocalimy Cywilizacje Chrzescijanska nad Wisla.
Kazimierz Podwawelski
2017-04-17 07:08:56 UTC
Post by brat_olin
[...]
Troche pozno ta propozycja, p. fatso. Wsie saskie juz puste. Badziewie
pierzchlo na zachod albo do miast. Prosze spojrzec na Drezdno. Pelno tam
wschodnioniemieckiej wsi. Teraz zaludniaja je (wsie) swinskie ryje.
Znaczy ktos wpadl widac na pomysl ocalania cywilizacji przez
misjonarstwo. Kiedys rzuce moze do internetu zdjecia z niedzielnych
swinskoryjnych spotkan pomszalnych. Szkoda tylko, ze nie wymyslono
jeszcze fottografii zapachowej, efekt bylby jeszcze wiekszy.
Janusz Glowacki
silvio balconetti
2017-04-17 10:02:25 UTC
Post by fatso
[...]
Doktor fatso nie czuje (jak u nas mowiono) "znakow czasu". Kiedys
wyjezdzano za Wschod. Teraz sa inne tendencje. Wsluchasz sie w turystow
na Kostaryce lub w Afryce to w 40% wyczuwasz saskie tony, to samo jak
zobaczysz wycieczke w Yellowstone lub na Route 66, albo zostawiane tam
pamiatki w postaci nalepek lub tablic rejestracyjnych. Wschod nadrabia
zaleglosci i pedzi na Zachod. Ciekaw jestem czy Trump ich zatrzyma, ale
Kanada tez kusi. W tym roku maja rocznice i nie placisz za wstep do
parkow narodowych!
Byla NRD bardzo wyladniala dzieki naszym pieniadzom, ale wplywy
wschodnie coraz czesciej widac. Pojdziesz na targ, a tam polskie jablka,
sery i wedliny, w restauracji zamkowej (gdzies kolo Pirna) szefowa z
dalszego Wschodu, a w odnowionym serialu "Sachsens Glanz und Preussens
Gloria" wedlug Kraszewskiego oczy cieszy piekna hrabina Cosel.
Opisywales kiedys pomszalne klimaty z twoich stron. Chyba nic sie nie
zmienilo? Mnie na szczescie za daleko do tych atrakcji i nawet rzadko
mam okazje skoczyc do Slazaka po rodzime jadlo. Lenistwo. Slyszalem, ze
restauracja i biuro podrozy tam tez egzystuja, ale jestem domatorem,
wiec jak sie ruszam z miejsca, to nie 20-25 km lecz 400, 1000, 4000,
10000 itd.
http://www.naszamisja.info/
A do Drezna i okolic skocze pewnie w jesieni. W poblizu czeskiej granicy
odkrylem dobre piwo, bursztynowe ("Bernstein" Schmilka).
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej
które ssałeś" (Szczecin).
fatso
2017-04-17 10:52:21 UTC
Niecale dwa lata temu przejechalem Europe, od mego palazzo w Langwedocji po Warszawe, zahaczajac o wpaniala nowa betonowa autostrade w Dresden i odrodzone zadupie w Brandenburgii. Bylem zaszokowany bo odkrylem, po latach niebytnosci tamze, nowe Niemcy wschodnie. Bogate na oko, prezne i calkowicie odbudowane. Jakze sie jednak mylilem! Te nowe Niemcy toczyl niewidoczny na oko rak. Rak permisywizmu, odejscia od chrystianizmu i zydo-liberalizmu. Chazarka z wygladu a Niemra jezykowo wyjasnila te sprawy wezlowato u nas, w TV: Niemcy trzeba ukarac za to co zrobily zydom, za to kuku wojen swiatowych, za agresje. Trzeba te Niemcy przebudowac od podstaw, wpuscic tam przesiedlencow.

No i stalo sie, quod erat demonstrandum. Panskie Niemcy, Panie Podwawelski, dzis sa siedliskiem zarazy. Wiec niech tam sie gza ze soba, psy wsciekle. Swinskie Ryje, Araby, Dlugochujni Semici, wszelka swolocz. A czysci germanie, dzieci JS Bacha, Kantego i Nitche-im czas w droge. Polska Naczelnika Panstwa, Kaczora Wielkiego, przygarnie ich i utuli w zalobie.
silvio balconetti
2017-04-17 11:33:50 UTC
[...]
Baba myli sie. Tam jest jakies 4% obcych i to w duzych miastach, a jak
jacys sie zjawiaja, to jako glownie turysci. Japonczycy, Hindusi i
Chinczycy okupuja wielkie miasta i robia wszedzie selfies. Na
przygranicznym zadupiu w opuszczone miejsca przyjezdzaja czesto Polacy
(sa nawet polsko-niemieckie agencje handlu nieruchomosciami). Z tym
odejsciem od chrzescijanstwa to tez polprawda. Tamte tereny byly
protestanckie i w czasach NRD szybko wypiely sie na swych pastorow i
biskupow kolaborantow (byly moze wyjatki jak Gauck?). Jak masz tu w
pracy kogos stamtad to wiadomo, ze bezwyznaniowy, co bywa problemem w
firmach koscielnych, przedszkolach, szpitalach itp. A wiec stare chlopy
i baby chrzcza sie! Sa nawet jakies koscioly protestanckie co nie
pobieraja podatku koscielnego, to im rosnie liczba owieczek!
które ssałeś" (Szczecin).
Jakub A. Krzewicki
2017-04-17 11:36:49 UTC
[...]
Grubasku, na dekiel ci siadło?
Niech chwalcy niemieckiego boga zostaną tam gdzie są, za Odrą i Nysą.
Odwiecznie piastowskie tereny dla słowiańskich czcicieli Świętowida!
fatso
2017-04-17 11:51:26 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Grubasku, na dekiel ci siadło?
Niech chwalcy niemieckiego boga zostaną tam gdzie są, za Odrą i Nysą.
Odwiecznie piastowskie tereny dla słowiańskich czcicieli Świętowida!
Zgadzam sie! Niechaj Swinski Ryj robi na swego Pana na gumnie i przy gownie,
tak jak to zawsze robil. Ale miasta polskie byly zawsze germanskie i zydowskie.
Zywiolem Niemca jest zelazo: Krzyz Zelazny, mercedes i schmeisser. Wiec niech kuje to zelazo skoro w nim taki jest dobry-w Polsce.
narciasz
2017-04-17 13:03:26 UTC
Zgadzam sie! Niechaj Swinski Ryj robi na swego Pana na gumnie i przy gownie,
tak jak to zawsze robil.
Ileś napłacił tym kurewskim darmozjadom:
Robuś?
silvio balconetti
2017-04-16 20:11:47 UTC
http://youtu.be/yy1W4OXzvCM
[...]
Dla sentymentalnym mam to

dla zbuntowanych i szprechajacych

a dla milosnikow poludniowych klimatow i luzniejszych obyczajow

które ssałeś" (Szczecin).
andal
a ja bym poszedl chetnie do synagogi na koncert wagnera
Z***@hotmail.com
2017-04-16 17:51:28 UTC
On Sun, 16 Apr 2017 05:25:05 -0700 (PDT), brat_olin
Post by brat_olin
http://youtu.be/IA88AS6Wy_4
Nawet ateusza porwie! Znaczy ryzykuje teze.
Ja zaryzykuje teza ze "Blue sky" by Zola jest jeszcze blizsza Bogu i
nawet gleboko wierzacego porwie.

Zalek
brat_olin
2017-04-16 18:56:26 UTC
Post by Z***@hotmail.com
Post by brat_olin
http://youtu.be/IA88AS6Wy_4
Nawet ateusza porwie! Znaczy ryzykuje teze.
Ja zaryzykuje teza ze "Blue sky" by Zola jest jeszcze
blizsza Bogu i nawet gleboko wierzacego porwie.
Wysluchalem. Jest OK, ale nie porwala mnie. Moze nie
jestem wystarczajaco wierzacy. A "Miserere" ostatnio
czesto slucham, i widze jawne analogie do np. "Atom
Heart Mother" Pink Floyd, czy innego Pendereckiego.

Postanowilem sobie, ze od teraz zaczne sluchac wiecej
muzyki barokowej i renesansowej. Tak niewiele znam tych
kawalkow, a to przeciez kosmiczna muzyka! I do tego oni
to wszystko tworzyli bez zadnej marychy, LSD, czy innych
dopalaczy. Szacun!

Andrew Karts
2017-04-16 21:14:00 UTC
To ma Brat pozytywnego plusa u pana Bogusia za te Baroki. Nie bedzie mogl odmowic.
Bogusław Siędziwiłł
2017-04-17 09:14:12 UTC
Paciorek odmowi, p. B. Za Pana tez, p. Andrzeju. K.
Andrew Karts
2017-04-17 12:38:33 UTC
No i wyjrzal pan Bogus z krzakow, jak przypuszczalem. A paciorek pamieta, to i dobrze. Zaszkodzic nie moze. Pozdrowienia :-)
Bogusław Siędziwiłł
2017-04-17 13:48:09 UTC
Same same, p. Andrzeju. Pan B. przypuszczal, ze Pan przypuszczal. Znaczy sie nie z krzakow, ale spod koldry, bo tu zimno jak psi ..., wygrzewam sie po tygodniu Prowansji, taka mamy tradycje, tydzien w Antibes. Piekna pogoda, doskonale jedzenie, to schlodzone rose, inny swiat. Z bonmotow to mielismy farta i obejrzelismy te nowa zabawke Usmanowa, czyli Dilbar II, imponujaca maszyna. Z tego co widze, to Usmanow przelicytowal Abramowicza i jego Eclipse. To jest Barok, a nawet Rokoko. Pelna kontemplacja w tym Wielkim Tygodniu, what and why went wrong, znaczy w moim zyciu. Faktycznie nie pozostaje nic innego jak to Miserere mei, Deus, secundum magnam misericordiam tuam. Nam maluczkim. Jak widze ten psalm byl przeciez tak bliski Lutrowi, wiec sie nie dziwie, ze poplatany, eklektyczny i zawirowany mozdzek brata az kwiczy z podniecenia. Uklony, K.
brat_olin
2017-04-17 22:44:35 UTC
Pelna kontemplacja w tym Wielkim Tygodniu /.../
Jak widze ten psalm byl przeciez tak bliski Lutrowi,
wiec sie nie dziwie, ze poplatany, eklektyczny i
zawirowany mozdzek brata az kwiczy z podniecenia.
Nie unoscie sie, Bogus, bo jeszcze w pancerna brzoze
traficie, albo w jakiegos migranta.. Kontemplujcie,
ale z fokusem na kontem-, OKi?

Andrew Karts
2017-04-18 01:57:03 UTC
Tutaj tez zimno i deszczowo. Rok bardziej nietypowy niz tradycyjnie. W gorach masa sniegu. Trzeba pojechac popatrzyc na sezonowe wodospady przy highwayu.

Co do wspolczesnych moznych, to pare lat latem parkowala kolo nas Luna ale znikla po zaborze Krymu. Gates mniej ostentacyjny. Pojawily sie za to kalifornijskie sea lions. Wczoraj obserwowalem kilka tuzinow zbitych w jedna mase unoszaca sie jak tratwa niedaleko brzegu. Troche ryku bez muzyki jak i bez widocznych zalotow.
u2
2017-04-17 15:04:51 UTC
http://youtu.be/IA88AS6Wy_4
Nawet ateusza porwie! Znaczy ryzykuje teze.
wygląda na chór anglikański, smart zmienia wyznanie ?:)