Po zamachu żyje się coraz trudniej
2017-05-15 19:44:41 UTC
http://magazyn.wp.pl/artykul/zbigniew-zamachowski-zyje-sie-trudniej-niz-przed-dobra-zmiana#

KAMILA BIEDRZYCKA-OSICA , 12 maja 2017

Zbigniew Zamachowski: Żyje się trudniej niż przed "dobrą zmianą"

Mówi o sobie, że jest mężczyzną z przeszłością i po przejściach. W
dobrym momencie życia, choć moment w tle "nie jest najfajniejszy". W
rozmowie z Kamilą Biedrzycką-Osicą przyznaje, że żyje się trudniej niż
przed dobrą zmianą i w wielu aspektach żyjemy w "orwellowskim świecie".
Zbigniewa Zamachowskiego niepokoi niepewna przyszłość. Wkurza go, że
"znów otworzy gazetę i przeczyta o pomysłach Antoniego Macierewicza",
ot, choćby zwalnianiu wojskowych dowódców.

Długo nie oglądał "Ucha Prezesa", bo dotarła do niego informacja, że
niekoniecznie godzi w prezesa, ale wręcz ociepla jego wizerunek. Dziś
jest zbudowany poziomem "Ucha", które napisano i zagrano w bardzo
rzetelny sposób. "Wątpię żeby obecny rząd zabił śmiech, bo ten rząd nie
ma poczucia humoru".

Przyznaje, że nie jest człowiekiem, który w pierwszym szeregu
maszerowałby na demonstracjach i machał flagą na barykadzie. Nie ma tego
w genotypie. Zrobił to, co mógł zrobić, czyli wycofał swój głos z
dżingli Programu Trzeciego Polskiego Radia. Uznał, że po zwolnieniu
Michała Nogasia miarka się przebrała i nie chce być bezpośrednio
identyfikowany z tym, co się dzieje w jego ukochanym radiu. Szkoda mu
tego miejsca i dyrektor Magdy Jethon, tego, że słuchalność Trójki była w
stanie konkurować z komercyjnymi stacjami i że w tej chwili to wszystko
"poszło gdzieś".

Nie ma jednak pretensji do tych, którzy w Trójce zostali. W nich pokłada
nadzieję, że ta stacja kiedyś się odrodzi: "rozmawiałem z Arturem
Andrusem, który powiedział mi przekonującą rzecz: ktoś naprawdę musi w
Trójce zostać, żeby już kompletnie nie straciła oblicza. Są głosy Wojtka
Manna, Marka Niedźwieckiego, Artura… liczę, że oblicze tego radia będzie
kiedyś miało ludzką twarz".

Kliknij, aby zobaczyć pełną rozmowę ze Zbigniewem Zamachowskim
#mówiąmi: Zbigniew Zamachowski o życiu i polityce
00:04 / 23:44auto

"Nie wszystko jest na sprzedaż. Nie muszę i nie chcę zabiegać o
popularność, zwłaszcza w tani i niefajny sposób".

Unika mówienia o życiu prywatnym, ale przyznaje, że rewolucje osobiste
nie pozostały bez skutku na wielu polach. "Mnie też to dotknęło, biorę
za to odpowiedzialność, podejmowałem świadome decyzje. Zarówno w życiu
prywatnym jak i zawodowym nie starczyło mi wyobraźni. Mam nawet
poczucie, że być może jeśli nie robię czegoś zawodowo to z racji tego,
że mam taką, a nie inną przeszłość, takie, a nie inne decyzje podjąłem
swego czasu. Ale niczego nie żałuję”.

"Nagrałem się. Mam ponad 100 filmów w swoim dorobku. Cały czas je kręcę.
Być może mniejsze role i niekoniecznie w takich filmach, w jakich
chciałbym zagrać. Bardzo żałuję, że było parę produkcji naprawdę mocnych
i że żaden angaż do mnie nie przyszedł. Póki co, grywam role
drugoplanowe w tzw. komediach romantycznych".

Kamila Biedrzycka-Osica Dziennikarka. Prowadząca #dzieńdobryWP.
Zakochana w polityce, muzyce, Warszawie i piłce nożnej. Odpoczywa
prowadząc samochód.

V.L.Pinkley
2017-05-15 21:36:45 UTC
http://magazyn.wp.pl/artykul/zbigniew-zamachowski-zyje-sie-trudniej-niz-przed-dobra-zmiana#
KAMILA BIEDRZYCKA-OSICA , 12 maja 2017
Zbigniew Zamachowski: Żyje się trudniej niż przed "dobrą zmianą"
Musi czyta same autorytety, a tam wiadomo jakie nastroje.
https://twitter.com/R_A_Ziemkiewicz/status/848474565756035072

Właściwie za peło czasem było wesoło.
Jakub A. Krzewicki
2017-05-15 23:14:35 UTC
Post by V.L.Pinkley
Post by u2
[...]
https://pbs.twimg.com/media/C-zoX6CXoAA0uJc.jpg
Czy ja się nie dopatrzyłem w arlie Komora podobieństwa do pewnego prezydenta-
generała tylko ze zmianą oprawek na różowy?

"A na drzewie nastroszona, patrząc okiem złym na wszystko.
Siedzi zasępiona wrona, bo ponure to ptaszysko... (krrrraaa)"
(Kaczki Z Nowej Paczki - "Dziub Dziub")