Coś dla DE-Kontyngentu: "Telefon 110" jeszcze bardziej polski
Add Reply
Jakub A. Krzewicki
2017-12-04 15:34:21 UTC
Żeby zrobić wiarygodny polsko-niemiecki kryminał, trzeba być zakorzenionym w obu kulturach, polskiej i niemieckiej. Tak uważa Jakob Ziemnicki, reżyser i jeden ze scenarzystów nowego odcinka jednego z najpopularniejszych niemieckich seriali kryminalnych "Telefonu 110”.

Wszystko zaczyna się od porwania chłopca ze szpitalu we Frankfurcie nad Odrą. Dziecko odnajduje się kilka godzin później w Gorzowie. Szybko okazuje się, że może chodzić o dziką adopcję pomiędzy polską a niemiecką rodziną... "Wszystko, co najlepsze dla mojego dziecka" to tytuł kolejnego polsko-niemieckiego odcinka serialu "Telefon 110”. Znana z poprzednich filmów Olga Lenski (w tej roli Maria Simon) pracuje z polskim komisarzem Adamem Raczkiem, w którego wcielił się niemiecki aktor polskiego pochodzenia Lucas Gregorowicz. Na ekranie zobaczymy także gwiazdy polskiego kina: Agnieszkę Grochowską i Piotra Stramowskiego.

– Moje odcinki serialu są bardziej polskie, bo i ja pochodzę z Polski. Walczyłem o to, żebyśmy mogli kręcić film w Gorzowie i żeby wszystko było autentyczne. W polskich mieszkaniach są przecież inne tapety, inne dywany, inne meble. Niemiecki reżyser, bez polskich korzeni, nie zwróciłby na to uwagi – mówi Jakob Ziemnicki. Jak dodaje, nowy odcinek zawiera zarówno sceny kręcone po niemiecku, jak i wyłącznie po polsku - z napisami. "Jestem ciekawy, jak niemiecka publiczność na to zareaguje" – zastanawia się rozmówca Adama Gusowskiego.

https://www1.wdr.de/radio/cosmo/programm/sendungen/radio-po-polsku/kultura/poizeiruf-jakob-ziemnicki-100.html
silvio balconetti
2017-12-04 18:10:44 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
[...]
To byl serial NRD-owski. Pozniej przejal go pierwszy program krajowy ARD
i powtarza niektore dawne odcinki dla wschodnich nostalgikow (w tym
przoduja robione na wschodzie glownie MDR i RBB). Dostepne sa niektore w
sieci i mozna sprobowac obejrzec. Popularny na zachodzie jest glownie
"Tatort" i o nim czesciej pisza i dyskutuja gazety.

http://www.daserste.de/unterhaltung/krimi/polizeiruf-110/videos/das-beste-fuer-mein-kind-video-102.html
Die Mutterfiguren in "Das Beste für mein Kind" sind rührend, anstrengend
und sehr überzeugend. Agnieszka Grochowska als Anna Kowalska nimmt man
ab, wie sehr sie mit der Entscheidung, ihren Sohn weggegeben zu haben,
hadert. <
Trotz dieser tollen Frauenfiguren, dem brisanten Thema und der
sympathischen Kommissare zieht sich der Brandenburger Polizeiruf unnötig.<
Verhaftet wird schlussendlich natürlich die Täterin Anna Kowalska. Aber
Raczek hadert immer noch mit sich und kann den Ausgang des Falles nicht
so einfach hinnehmen wie seine Kollegin.

Lenski: Es gibt kein richtiges Leben im falschen.
Raczek: Aber Menschen machen Fehler.
Lenski: Ja, man hat immer eine Wahl. Immer. Hat man die.<

http://www.sueddeutsche.de/medien/polizeiruf-aus-brandenburg-kampf-ums-kind-kampf-ums-lebensglueck-1.3764085
Post by Jakub A. Krzewicki
Die Wahrheit hinterlässt in Das Beste für mein Kind nur Verlierer.
Aber dafür ist sie die Wahrheit.<

http://www.zeit.de/kultur/film/2017-11/polizeiruf-110-frankfurt-oder-das-beste-fuer-mein-kind-obduktionsbericht
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej
które ssałeś" (Szczecin).
j***@gmail.com
2017-12-04 23:46:50 UTC
To tak, jakbyśmy szukali dalszych przygód kapitana Borewicza we Lwowie - a czemu u licha nie w Rzeszowie?