10 października - paszport nansenowski
Add Reply
Coroner
2017-10-10 05:11:18 UTC
czy w Polsce google dzis blokuja?;)

"10 października 2017
Fridtjof Nansen – 156 rocznica urodzin
(...)
As World War I took hold in 1914, Nansen was forced to halt his
explorations and focus on research at home. However, by 1920, his
interests shifted from understanding the landscape of the world to
influencing the international political climate. Nansen worked to free
hundreds of thousands of prisoners of war and repatriate refugees. He
created the Nansen Passport, a travel document that allowed stateless
refugees to emigrate and resettle. Nansen was awarded the Nobel Peace
Prize in 1922 for helping those without a voice find a home.

Fridtjof Nansen began his career by shattering the boundaries of human
exploration, and he brought the same courage and tenacity to his fight to
support refugees.

Happy 156th Birthday, Fridtjof!"

https://www.google.com/doodles/fridtjof-nansens-156th-birthday?hl=pl
A. Filip
2017-10-10 06:19:39 UTC
Post by Coroner
[...]
Ile krajów Nansen zmusił _siłą_ do przyjęcia uchodźców? KE dostanie
Norweskiego Pokojowego Nobla za swoją politykę siłowego wmuszania?
Coroner
dobra, dobra, ale widac dzis w Polsce Nansena na google?;)
sylvio
Biednej pani Emilii Nansen kojarzy sie teraz z Unia i GW. Nichts zu machen! :-)
A. Filip
2017-10-10 14:41:38 UTC
Post by sylvio
Post by Coroner
Post by A. Filip
Post by Coroner
[...]
Tobie masa uchodźców nie kojarzy się w żaden sposób z wodzem Europy
Angelą miliony zapraszającą? Bogaty człowieku, bogaty w gości Merkel :-)
Bogusław Siędziwiłł
2017-10-10 15:14:27 UTC
Post by Coroner
[...]
A nice reminder, mam w kolekcji ten dokument.

"
Vladimir Nabokov schildert seine Erfahrungen mit dem Nansen-Pass als „einem höchst minderwertigen Dokument von kränklich grüner Farbe. Sein Inhaber war wenig mehr als ein auf Bewährung entlassener Verbrecher und hatte die größten Strapazen auf sich zu nehmen, wenn er etwa ins Ausland reisen wollte – je kleiner die Länder, desto mehr Umstände machten sie.“

Racja w 95%, bo choc mialem przez chwile ten zielony niemiecki Reiseausweis, to moj przez lata cale byl niebieski. Nie dawal prawa powrotu do BRD, jak sie skonczyl w innym kraju to do widzenia. Lezka.