Trolle pisowskie
Add Reply
Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
"Wlatach 2015 – 2017 Prawo i Sprawiedliwość opłacało całą armię
swoich cyberżołnierzy, gotowych na każde skinienie atakować
przeciwników politycznych i wychwalać rząd pod niebiosa. Tak
wynika z raportu opracowanego przez naukowców z Oxfordu.

W ramach projektu Computational Propaganda Project przeprowadzili
oni badania w 48 krajach, w tym w Polsce. Okazało się, że
wyborczych bitwach w USA, Rosji oraz u nas, brały
udział internetowe trolle opłacane przez partie.

Według tych badań Prawo i Sprawiedliwość wykorzystywało fałszywe
konta w mediachspołecznościowych do rozpowszechniania prorządowej
lub propartyjnej propagandy, atakowania opozycji oraz odwracania
uwagi od ważnych kwestii. "

http://mobile.innpoland.pl/145595,pis-oplaca-armie-internetowych-t
rolli-odkryli-to-naukowcy-z-oxfordu

nic nowego. Pytanie tylko ile im placa? ;)
A. Filip
2018-08-10 12:32:32 UTC
Post by Coroner
[...]
Czyli te pierdoły z PO znowu są sto lat za PiS? :-)
Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Coroner
> [...]
Czyli te pierdoły z PO znowu są sto lat za PiS? :-)
| Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć. (Przysłowie polskie)
apeluja niestety do innego elektoratu - jakis troll z tanimi
opowiesciami dla naiwnych albo teoriami spiskowymi tam pewnie
nikogo nie nabierze ;)

2018-08-10 13:08:00 UTC
Post by Coroner
Post by A. Filip
Post by Coroner
[...]
Ja na grupach *.pl widziałem dotąd zatrzęsienie trolli (także) PO
i totalnej (jeł)opozycji. Ty mi mówisz że to tylko stado baranów
głosujące na PO? ;-)

"Przekonać przekonanych" byle tani dureń potrafi. Większość tylko
powtarza (bezmyślnie) _aktualną_ "linię partii"/"przekaz dnia".
Takich co potrafią _samodzielnie i inteligentnie_ dostosować
argumentacje do napotkanych kontrargumentów (na usenecie)
zbyt wielu nie ma (po obu stronach).

_Teraz_ to PiS na takie poparcie _w sondażach_ że mu przekonywanie
(tylko) przekonanych może mu _chwilowo_ ujść. To PO/NP/... powinny
celować w miękki elektorat PiS, _zmieniać_ przekonania. Patrząc na
sondaże i ton "jedynie słusznej prawdy" ich internetowych kazań
wychodzi im to "miernie" [wersja dyplomatyczna].
Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Coroner
Post by A. Filip
Post by Coroner
[...]
oczywiscie ze widziales, miejmy nadzieje ze nie za darmo ;)

"Autorzy raportu znaleźli dowody na to, że manipulacja w Polsce
odbywa się za pomocą kont obsługiwanych ręcznie, a więc
niezautomatyzowanych. Jednak raport innego naukowca z tego samego
zespołu Roberta Gorwy, który rok wcześniej analizował bardzo
szczegółowo polskie media społecznościowe, wykazał istnienie w
Polsce aktywnych botów, reprezentujących w większości prawicowe
poglądy.
(...)

Jakie sposoby działania wybierają firmy zajmujące się manipulacją
w sieci? Pierwszą metodą jest wpływanie na przebieg dyskusji w
social media tak, by potoczyła się ona w kierunku właściwym dla
zleceniodawców. Osiąga się to za pomocą:

 rozpowszechniania prorządowej lub propartyjnej
propagandy,atakowania opozycji lub prowadzenia kampanii
oszczerstw,odwracania uwagi w dyskusji od ważnych
kwestii."

https://oko.press/to-juz-potwierdzone-partie-polityczne-w-polsce-p
laca-za-atakowanie-opozycji-e-mediach-spolecznosciowych/

Silvio Balconetti
2018-08-10 19:11:07 UTC
Post by Coroner
(...)
[...]
Lubie takie tematy. Stukniesz w stol, a Emilia i Bulba sie odezwa. Nie
chce mi sie badac, czy social bot spod Suwalk ma wreszcie wolne? Tez
mnie interesuje, czy placa im lepiej niz kiedys PAX czy wielu tak w
czynie spolecznym (glaube kaum).
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej
które ssałeś" (Szczecin).
u2
2018-08-10 19:14:49 UTC
Post by Silvio Balconetti
[...]
ano, niezawodny syffek daje głos:)

Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Silvio Balconetti
Post by Coroner
(...)
[...]
no wlasnie. W sumie ci badacze tylko to odkryli, co widac, i o
czym Ty juz tu nie pisales. Dodatkowe pytanie, czy ci trolle maja
juz tez jakies zwiazki zawodowe, zeby ich czasem do roboty za
grosze nie wykorzystywali ;)

Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Coroner
Post by Silvio Balconetti
Post by Coroner
(...)
[...]
znaczy nie raz pisales. Prosze zauwazyc, ze powstaja wszedzie
przynajmbiej w Europie tez instytucje zajmujace sie tym fenomenem
zagrazajacym demokracji. Powstaja wiec nowe miejsca pracy dla
anty-trolli :-)

Relatywizator rzeczywistości Dąs
2018-08-11 09:52:16 UTC
Post by Silvio Balconetti
Lubie takie tematy. Stukniesz w stol, a Emilia i Bulba sie odezwa.
Stuknąłem w stół na pl.s.p o odszkodowaniach od niemca dla PL,
a balkonowiec zaraz się zameldował i oszczał wątek.

Przyganiał kocioł garnkowi.

Głupi balkonowiec.
Silvio Balconetti
2018-08-10 13:27:40 UTC
Post by Coroner
Post by A. Filip
Post by Coroner
> [...]
apeluja niestety do innego elektoratu - jakis troll z tanimi
opowiesciami dla naiwnych albo teoriami spiskowymi tam pewnie
Stuknij w stol, a Emilia sie odezwie. Od lat pisze o trollach, sledze
rozne przekazy dnia/tygodnia, wyszukuje ulubione tematy jak i tematy
tabu. Jeden puszcza partyjna propagande, drugi opluwa najnowsze
nonpersons i rozmaite pelo (czasem trudno mi nadazyc za tym ichnim
slangiem, bo chyba ponad 10 lat nie bylem w Pomrocznej), a trzeci
odwraca uwage i pieprzy trzy po trzy.
Wspominalem niedawno dawne dobre czasy - z centrali plynely tematy
przewodnie, ludzie pisali artykuly, robili dyskusje, czytelnicy slali
listy do redakcji, i za to dostawalo sie mniejsza lub wieksza forse.
Teraz to jednak zauwazam spsienie, upadek poziomu - jeden pierdzieli cos
o klimacie, inny o Eskimosach, a jeszcze inny zasmieca siec swoja
playlista okraszona cytatem z puknietego antysemity.
A na sasiednich grupach inne klimaty - do glosu doszli pacjenci i
pedofil (psychologia), a gdzie nie toleruja putinowcow jest na biezaco
(polityka, alergicznie reaguja tam na brudera).
które ssałeś" (Szczecin).
Andrew Karts
2018-08-10 13:34:33 UTC
Grono sciepowych gwarkow debatuje. Ciekawe do jakich to dojda straszliwych konkluzji :-))
u2
2018-08-10 19:00:23 UTC
Post by Coroner
[...]
ta, mi nic nie płacili, a ich chwaliłem, pomimo ewidentnych żydoskich
przodków:)

Jakub A. Krzewicki
2018-08-11 09:46:50 UTC
Post by Coroner
[...]
Nie każdy, kto popiera daną partię, jest trollem płatnym od wierszówki.
Gościom z tego studium raczej chodzi o zjawisko nieuczciwej propagandy opartej
na podsycaniu negatywnych emocji, niepewności, popłochu i w ogóle kondycji
w których człowiek nie jest w stanie statycznie i racjonalnie rozważyć bilansu
korzyści i strat. A że są osobniki opłacane, żeby wprawiać Kowalskiego
w konfuzję i chaos, to żadna nowość.
Relatywizator rzeczywistości Dąs
2018-08-11 09:50:25 UTC
Post by Coroner
[...]
Chj tam wynika, wystarczy zajrzeć se do raportu żeby zobaczyć ściemę
i chwytanie się brzytwy Lisa z jego parówami (parówy bo dla luda).

Lis jak zwykle robi luda w chuja:) A jedynym baranem który za kimś podąża
jesteś TY.
Coroner
1970-01-01 00:00:00 UTC
Post by Relatywizator rzeczywistości Dąs
Post by Coroner
[...]
dla czytajacych oczywiscie ze z raportu wynika, ale dokladnie tak
to opisali o tym zjawisku - jakby wsciekli zaczynaja personalne
ataki, a to przeciez tylko robota :-)))

Relatywizator rzeczywistości Dąs
2018-08-11 12:08:43 UTC
Post by Coroner
dla czytajacych oczywiscie ze z raportu wynika, ale dokladnie tak
to opisali o tym zjawisku - jakby wsciekli zaczynaja personalne
ataki, a to przeciez tylko robota :-)))
Widocznie ślepy jestem i 50.ooo nie widzę.
http://comprop.oii.ox.ac.uk/wp-content/uploads/sites/93/2018/07/ct2018.pdf

Nu ale może Lisy bardziej kształcone.