W Niemczech za chwilowy brak posiadania podczas jazdy prawa jazdy nie karają
2017-10-09 09:23:27 UTC
Policja wciąż sprawdza, czy Piotr Najsztub, który spowodował ostatnio
wypadek, nie miał przy sobie dokumentu, czy też prawo jazdy zostało mu
odebrane. Od tego, jaka jest prawda, zależy wysokość kary, którą poniesie
dziennikarz. Pewnym jest natomiast, że samochód, którym jechał, nie posiadał
ani ważnych badań technicznych, ani obowiązkowej polisy OC.

- Jeśli osoba kierująca po prostu zapomniała prawa jazdy, wtedy należy się
mandat 50 złotych. Kierowcy, który prowadził pojazd, a nigdy nie miał do
tego uprawnień, może grozić kara grzywny w wysokości 500 złotych. Jeśli
jednak cofnięto mu uprawnienia, a mimo to prowadził, to popełnił
przestępstwo, za co wedle kodeksu karnego grozi nawet do dwóch lat
pozbawienia wolności - powiedział w rozmowie z "Super Expressem" radca
prawny mec. Lech Obara.

https://teleshow.wp.pl/piotr-najsztub-spowodowal-wypadek-i-uniknie-kary-nowe-fakty-w-sprawie-6174829344270465a

Ciemnogród
4 min. temu

W Niemczech za chwilowy brak posiadania podczas jazdy prawa jazdy nie
karają, tylko każą dowieźć na właściwy posterunek w terminie 7 dni i tam
okazać. Polska to bandycki kraj i łupią ludzi nawet za roztargnienie... czy
brak winy.

Alek
1h temu

Co to znaczy "policja wciąż sprawdza", czy mial prawo jazdy????? Ile czasu
potrzeba na takie sprawdzenie? Czy chodzi tu raczej o uzgodnienie oficjalnej
wersji? Jak ma odpowiednie wejscia, to ma i prawo jazdy, a jak nie, to nie.

AAr
1h temu

O wszystkim wiedzą od razu. W komputerach punkty widać. A tu nic nie można
od razu sprawdzić. Wciąż ustalają....?? chyba jak zamataczyć i zamieść pod
dywan.

Rynek_bynek
1h temu

Brak OC, badań technicznych i prawa jazdy i tylko mandat 500 PLN. To jest
chore. No i jeszcze potrącenie pieszego na pasach. Czy był trzeźwy ? Albo
czy nie brał kokainy ?
sylvio
2017-10-09 21:25:14 UTC
Post by boukun
[...]
Przetlumacz sobie i tym madralinskim te trzy teksty:

www.bussgeldrechner.org/fahren-ohne-fuehrerschein.html
de.wikipedia.org/wiki/Fahren_ohne_Führerschein
www.bussgeld.de/bussgeldkatalog/fahrzeugpapiere/

Krotko: nie masz przy sobie prawa jazdy w oryginale - 10 euro, nie masz papierow wozu (Kfz-Schein) - 10 euro itd. Itd.
boukun
2017-10-09 21:52:41 UTC
Użytkownik "sylvio" napisał w wiadomości grup

[...]

Do czasu mojego wyjazdu z Niemiec w 2004 roku, kilka razy zatrzymano mnie
jak nie miałem przy sobie prawka i dostałem tylko karteczkę, żeby donieść na
posterunek w Obernburgu i okazać, bez żadnego mandatu.

boukun
sylvio
2017-10-10 15:01:23 UTC
Post by boukun
[...]
Czasy sie zmieniaja. Przed 13 laty dzieci byly mniejsze, zona inna, caloscia zarzadzal Schröder, u nas Stoiber, ale pieniedzy 30% mniej :-( . Those were the times...

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/237674/umfrage/durchschnittlicher-bruttomonatsverdienst-eines-arbeitnehmers-in-deutschland/