Wroclaw zapłaci 666 666 zł i 66 gr za wizerunek krasnala
2018-04-06 19:47:20 UTC
Dyjabel z tego Majora..

http://niezalezna.pl/221845-takiego-wyroku-w-polsce-nie-bylo-miasto-zaplaci-666-666-zl-i-66-gr-za-wizerunek-krasnala

Takiego wyroku w Polsce nie było. Miasto zapłaci 666 666 zł i 66 gr za wizerunek krasnala

Wrocław musi zapłacić Waldemarowi Fydrychowi, twórcy Pomarańczowej Alternatywy, ponad 600 tys. zł za wykorzystanie wizerunku krasnala do celów promocyjnych – orzekł dziś Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. Wyrok jest prawomocny.

Jak stwierdziła rzeczniczka Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu sędzia Małgorzata Lamparska, podtrzymane zostało orzeczenie sądu pierwszej instancji i stwierdzono, że Wrocław ma zapłacić Waldemarowi Fydrychowi "Majorowi" 666 666 zł i 66 gr.

Wcześniej w tej sprawie zapadł wyrok, który co do zasady przesądził, że prawa autorskie do wizerunku krasnala przysługują powodowi. Potem toczył się proces w celu ustalenia wysokości odszkodowania
- powiedziała sędzia.

W pierwszej instancji sąd ustalił, że "Majorowi" przysługuje odszkodowanie w wysokości 666 666 zł i 66 gr. To dwukrotność sumy, jaką wyliczył biegły, a którą miasto musiałoby zapłacić Fydrychowi na podstawie umowy o korzystaniu z wizerunku krasnala.

"Major" odwołał się od wyroku pierwszej instancji, domagając się ponad miliona złotych, miasto chciało oddalenia powództwa i ewentualnie zasądzenia 104 tys. zł odszkodowania.

Był to kolejny proces w tej sprawie. W 2014 r. miasto zawarło z twórcą Pomarańczowej Alternatywy ugodę. Uznawała ona m.in. prawa autorskie Fydrycha do wizerunku krasnala, dawała możliwość zawarcia ewentualnej umowy na wykorzystywanie krasnala do celów promocyjnych oraz określała, że w ciągu miesiąca strony mają wynegocjować odszkodowanie za okres bezumownego wykorzystywania tego wizerunku. Do uzgodnień jednak nie doszło i sprawa wróciła do sądu.

Krasnal z kwiatkiem, w pomarańczowej czapeczce, od lat był wykorzystywany przez Wrocław jako gadżet promocyjny. Jego wizerunek znajdował się m.in. na kubkach i koszulkach. Poza tym w wielu miejscach w mieście ustawiono figurki krasnali z brązu, które też są elementem promocji Wrocławia. Do nich jednak Fydrych nie rościł sobie praw.

Krasnal po raz pierwszy pojawił się na ulicach Wrocławia z inicjatywy Fydrycha, twórcy ruchu happeningowego Pomarańczowa Alternatywa, w latach 80. Alternatywa działała też w innych miastach, m.in. Łodzi i Warszawie. Jej członkowie z Fydrychem, który nazywał siebie "Majorem", stawiali sobie za zadanie ośmieszanie PRL-owskiej rzeczywistości i władzy. Pierwszą znaną ich akcją było malowanie krasnoludków na murach w największych miastach, m.in. we Wrocławiu.
u2
2018-04-06 19:51:32 UTC
[...]
brawo niezawisły sąd:)))))))))))

Bytomir Szydera vel Dąs
2018-04-07 09:08:50 UTC
brawo niezawisły sąd:)))))))))))
Chyba żeś się z chu na łby pozamieniał jutku:(
Nie jesteś racjonalny tym razem, trza Ci wylać na łeb kubeł zimniej wody
w celu otrzeźwienia:)
u2
2018-04-07 11:25:58 UTC
Post by Bytomir Szydera vel Dąs
Nie jesteś racjonalny tym razem
"racjonalista.com" to ty ubeku:)))))

Jakub A. Krzewicki
2018-04-06 20:38:46 UTC
Dyjabel z tego Majora..
http://niezalezna.pl/221845-takiego-wyroku-w-polsce-nie-bylo-miasto-zaplaci-666-666-zl-i-66-gr-za-wizerunek-krasnala
Krasnoludki to chyba fikcja, natomiast realnością przez jakiś czas był KRASNYJ
LUDEK. Taki śmieszny narodek leninowski w czerwonych budionnówkach z sierpem
i młotem.
u2
2018-04-06 21:00:54 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Krasnoludki to chyba fikcja, natomiast realnością przez jakiś czas był KRASNYJ
LUDEK. Taki śmieszny narodek leninowski w czerwonych budionnówkach z sierpem
i młotem.
durnyś ty potomku ubeckich aparatczyków, major Frydrych obalił
własnoręcznie z pomocą krasnali PRL:)))))))))))))

Bytomir Szydera vel Dąs
2018-04-07 09:09:55 UTC
Gosieska dostała już te 5mln? Czemu nie 5mld, albo 5 bln?
u2
2018-04-07 11:26:24 UTC
Post by u2
durnyś ty potomku ubeckich aparatczyków, major Frydrych obalił
własnoręcznie z pomocą krasnali PRL:)))))))))))))
Gosieska dostała już te 5mln? Czemu nie 5mld, albo 5 bln?
zazdrościsz ubeku:)))))))))))))

2018-04-07 08:11:09 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by brat_olin
[...]
A kto ma do tego prawa autorskie uznawane po sądach?
John_Smith
2018-04-06 22:34:31 UTC
[...]
Jaki tam diabel?
Ten Fydrych to jak sklonowany Zizek...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Slavoj_%C5%BDi%C5%BEek
https://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Fydrych

i obaj umaczanie neomarksizmie...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Provosi
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomara%C5%84czowa_Alternatywa

ps:
Bytomir Szydera vel Dąs
2018-04-07 09:06:20 UTC
Miasto zapłaci 666 666 zł i 66 gr za wizerunek krasnala
A skąd miasto ma pieniążek?

Ostre piętno za kosmiczną sumę i dojenie luda przez sądy na rzecz jednego
krasnala.
Post by brat_olin
Sąd Apelacyjny
Sąd apelacyjny w tym mieście, to kupa pajaców. Tak nie dogonita UE
za 20 lat. Zdroworozsądkowa kwota to max. 80.ooo PLN