Obsesję miał głównie na punkcie Żydów
2018-04-06 18:22:30 UTC
Obsesję miał głównie na punkcie Żydów. Przy czym było to już właściwie
szaleństwo.

Mamy tu fragment wywiadu dla filipińskiego Bombo Radio z 1999 roku: "Śmierć
Żydom. Po prostu ich zabić skur…" I jeszcze jeden: "Już czas zacząć zabijać
Żydów na chybił trafił".

Mógł być jednak traktowany jako nieszkodliwy wariat. Ale już jego komentarze
po zniszczeniu World Trade Center raczej nie przysporzyły mu popularności.

Raczej nie. Powiedział wtedy: "To świetna wiadomość. Amerykanie i Żydzi
mordowali przez lata Palestyńczyków i nikogo to nie obchodziło. Teraz
dostali za swoje. Chciałbym, żeby USA zostało zmazane z powierzchni ziemi.
Mam nadzieję, że w Stanach władzę przejmie wojsko, że zostaną zamknięte
synagogi, aresztowani wszyscy Żydzi, a żydowscy przywódcy zostaną poddani
egzekucjom. Ostatecznie biały człowiek powinien opuścić USA, czarny powinien
wrócić do Afryki, zaś kraj zwrócony Indianom". A wywiad zakończył
stwierdzeniem: "Śmierć USA". Apologeci Fischera twierdzili, że nie
potrzebował on adwokata, a psychiatry.

Smutne.

Tak. Bardzo. Tim Krabbe, znakomity holenderski publicysta szachowy napisał:
"Słuchając trzeciego wywiadu Fischera w Bombo Radio, nagle zrobiło mi się
niedobrze z powodu tych wszystkich tekstów. Ale nigdy nie myślałem o nim
jako o antysemicie. Przeżuwając ciągle słowa Żyd, mówiąc że "Żydzi
kontrolują Internet" albo "trzymają ręce na swoich kutasach", wygląda na
człowieka z zespołem Tourette’a. Jednym z objawów jest koprolalia, a więc
patologiczna, nie dająca się opanować potrzeba wypowiadania słów
nieprzyzwoitych, przekleństw, obelg kierowanych do obcych. Ciągle o nim
myślę jako o generalnie dobrym człowieku. Jako Żyd czułbym się bezpieczny
ukrywając się z nim podczas Holokaustu. Jedynym niebezpieczeństwem mogłoby
być to, że on nie wierzy, że holokaust miał miejsce. Nie sądzę, by
przyjaciele pomagali mu pokazując światu co się z nim dzieje".

Faktycznie uważał, że Holokaust został…

Wymyślony, by Żydzi mogli na nim zarabiać pieniądze.

A przecież sam był Żydem.

Stuprocentowym, tyle, że tego nie uznawał. Co ciekawe, wśród żydowskich
szachistów nigdy nie miał wrogów. Choroba doprowadziła go do tego, że węszył
spiski, stracił kontrolę nad sobą. Z zębów kazał sobie usunąć wszystkie
wypełnienia, plomby, gdyż uważał, że obce wywiady wpływają na niego, śledzą
go. Miał te zęby w stanie koszmarnym.

https://magazyn.wp.pl/artykul/bobby-fischer-geniusz-ogarniety-antysemicka-obsesja

2018-04-06 18:25:50 UTC
Post by boukun
[...]
wiadomo zbuku, że największymi antysemitami są sami żydzi, w tym ty