Barbary Wars
Add Reply
Andrew Karts
2018-01-12 02:49:39 UTC
Nikt juz nie pamieta o najazdach piratow muzulmanskich na wybrzeza zachodniej Europy, ktore trwaly jeszcze w XIX stuleciu. Ich celem bylo chwytanie niewolnikow na sprzedaz w imperium otomanskich. Szacuje sie,ze okolo 1 .5 miliona mieszkancow zachodniej Europy padlo ofiara lowcow niewolnikow a setki tysiecy starszych, mezczyzn i niemowlat zostalo wymordowanych. W koncu floty USA i Szwecji polozyly koniec temu precederowi. Zasieg pirackich rajdow siegal az do wybrzezy Islandii. Odpowiednik najazdow Tatarow krymskich na ziemie Rzeczpospolitej oraz Rosji.
fatso
2018-01-12 15:54:59 UTC
Ja pamietam bo mi moj ojciec opowiedzial-facet co chodzil jeszcze do carskiego gimnazium.
Incydent z chusteczka: Bej Tunisu dal po mordzie poslowi Francji. Ten odparl z godnoscia, ze Francja sie o niego jeszcze upomni. Bej protestowal w listach do Paryza ze co jedynie zamachal chusteczka przed nosem posla. Nie pomoglo, Paryz uznal zniewage za Casus Belli.I Bej musial spierdalac.