Prześladowania podwójnych obywateli [Australia]
A. Filip
2017-07-18 08:07:26 UTC
http://www.bbc.com/news/world-australia-40640061

https://www.washingtonpost.com/world/second-australian-senator-quits-because-of-dual-citizenship/2017/07/18/7cadfe8a-6b7f-11e7-abbc-a53480672286_story.html
| Second Australian senator quits because of dual citizenship
| By Rod McGuirk | AP July 18 at 2:40 AM

Kiedy W RP3 będzie (na początek) wymóg ujawnienia *WSZYSTKICH*
posiadanych obywatelstw pod rygorem uznania wybrania za nieważne?
--
A. Filip
Basia
2017-07-18 09:05:58 UTC
Post by A. Filip
Kiedy W RP3 będzie (na początek) wymóg ujawnienia *WSZYSTKICH*
posiadanych obywatelstw pod rygorem uznania wybrania za nieważne?
Nonsens, jak wyborcy wybrali to co za roznica
jakie ma obywatelstwa? Jezeli wyborcy wiedzieli
ze ma obce obywatelstwo to tym bardziej. Jaki
mialby byc powod uznania tego wyboru za niewazny.

Mam na mysli demokratyczny wybor a nie jakas PRL-bisowska
ustawke co ma za zadanie limitowac wolny wybor oraz
konkurencje w polskiej polityce.

Basia
A. Filip
2017-07-18 10:25:45 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
[...]
Mi chodziło o wymóg ujawnienia posiadanych obywatelstw *zanim* wyborcy wybiorą.
--
A. Filip
Basia
2017-07-18 11:27:37 UTC
Post by A. Filip
Post by Basia
Post by A. Filip
[...]
Problem jest w tym ze w wiekszosci wyborcy poznaja
swoich kandydatow z telewizji, prasy, radia, kampani
wyborczych w przededniu wyborow gdzie zapodaje sie
same superlatywy. W zasadzie ida do urn i glosuja
na kompletnie nieznajomych im ludzi.

W USA gdy wyborcy zaczeli sie dopytywac o dowody
kwalifikacji jednego z kandydatow na Prezydenta,
a mianowicie chodzilo o miejsce urodzenia Obamy,
to sady powiedzialy im ze to nie ich biznes,
ze nie maja tzw. "standing" nie wiem jak po polsku,
po angielsku znaczy ze nie maja w sprawie
interesu i dlatego nie moga kierowac sie do sadow
w tej sprawie.

Ktoz to widzial zeby wyborca ktory jest podstawa
Demokracji uznany byl przez sady za nie majacy
interesu w sprawdzeniu kwalifikacji kandydata?

Moim zdaniem potrzebne sa jakies Gremia wyborcze
ktore reprezentowaly by wyborcow i byly uprawnione
prawnie do ich weryfikowania, tego co mowia, jak sie
wyborcom przedstawiaja, itp. Media sa tutaj nie
wystarczajace- w prywatnych rekach zbyt stronnicze
wobec jednej czy drugiej kandydatury, w zaszadzie
filary przeroznych interesow i te interesa
reprezentujacych kandydatow.

Ja mowie o idacym do urn populusie. Powienien
miec w swoim wladaniu skodyfikowana procedure oraz
jakies Gremium weryfikujace prawdziwosc danych
jakie o sobie przedstawiaja kandydaci.

Zyjemy w dobie przeroznych oszustow medialnych,
w tym oszustow robiacych kariery w polityce.

Basia
andal
i dlatego wedlug prawa jedynie urodzony w usa moze zostac prezydentem usa ?
A. Filip
2017-07-18 12:50:07 UTC
Post by andal
[...]
"Natural born" jest _tradycyjnie_ interpretowane jako obywatel USA z
racji urodzenia w USA. Są "szersze" interpretacje ale to dopiero SCOUTUS
może je tak naprawdę potwierdzić. Był już finałowy kandydat na
prezydenta USA który najwęższej interpretacji nie spełniał [1].

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Natural-born-citizen_clause#John_McCain
--
A. Filip
Basia
2017-07-18 13:04:39 UTC
Post by andal
[...]
Chodzi nie o detale prawa, McCain nie byl w USA
rodzony, a byl kwalifikowanym kandydatem, ale chodzi
o to by wyborca mogl zweryfikowac kwalifikacje, a nie
glosowac na nie zweryfikowany wizerunek a pozniej
dowiadywac sie z wyciekow, albo calkiem po fakcie ze
ktos zakladal bandy UPA inny podpisal volks liste,
teraz milczy, tworzy odmienny wizerunek medialny bo
chce zostac Prezydentem, czy tym podobnie.

Media tu nie dzioalaja odkrywczo bo sa narzedziami
interesow, a te moga miec na siebie rozne haki
pozakladane i milczec. Wyborcy zas nie znaja
kompletnie ludzi na ktorych maja glosowac!

Nie dziwie sie ze polowa w USA nie glosuje.
Nikt nie pyta nawet tych ludzi dlaczego, a oni
sami nie mowia. Rzecz moze byc bardzo prosta,
na kompletnie nieznajomego czlowieka nie powinno
sie glosowac bez wzgledu na medialny wizerunek,
bo to tylko wizerunek.

Basia
andal
2017-07-18 18:46:13 UTC
Chodzi nie o detale prawa, McCain nie byl w USA rodzony, a byl
kwalifikowanym kandydatem
mogl ci te kwalifikacje wsadzic od tylu

a nie ubiegac sie o prezydenture

juz jestes glupszy od swej papugi zboku
Andrew Karts
2017-07-18 13:35:45 UTC
Jaki nonsens skoro prawo tam wymaga? Prawo nie musi odpowiadac logice Basi.
Basia
2017-07-18 13:52:01 UTC
Post by Andrew Karts
Jaki nonsens skoro prawo tam wymaga? Prawo nie musi odpowiadac logice Basi.
Znowu jak grochem o sciane, prawo jest malo
istotne, prawa sie zmieniaja.

Istotne jest by weryfikowac i niezaleznie
komunikowac wyborcom fakty o kandydatach,
nie pozwalac by wybory byly wylacznie konkursem
napredce skreowanych wizerunkow, ...a pozniej
z wyciekow, a raczej walki pod dywanem buldokow,
publika sie dowiaduje, albo nie jezeli jest zmowa
milczenia, ze taki a siaki to lipa.

Basia
Andrew Karts
2017-07-18 14:32:41 UTC
Mocne stwierdzenie iz prawo jest malo istotne. Tak, prawa sie zmieniaja lecz w wyniku procesu i nie na spontanicznych wiecach.
Piotr
2017-07-18 14:02:45 UTC
Post by Andrew Karts
Jaki nonsens skoro prawo tam wymaga?
Byly tez prawa ktore wymagaly aby niektorzy ludzie byli wlasnoscia innych ludzi,
prawa ktore wymagaly aby kobiety nie mialy prawa glosowac, prawa aby traktowac
niektorych jako "gorszy sort".

Nikt nie dyskutuje czy lokalne prawo tak wymaga czy nie, dyskusja jest czy jest to dobre prawo czy nie.

==
Piotr
Andrew Karts
2017-07-18 14:29:18 UTC
Basia zaczela od nazwania sytuacji nonsensem. Nie bylo poczatkowo mowy o prawie. A prawo jest jakie jest. Gdzie w nim dobroc lub zlo? To trzeba by wykazac. I dla kogo dobre i dla kogo zle? Dla poslow, czy tez spolecznosci i kraju o ktorym decyduja? Po prostu stawia pewien wymog, ktory bynajmniej nie jest drakonskim, jako ze mozna do niego sie dostosowac.. Lecz nie mozna sie zaslaniac nieznajomoscia prawa. I nikt tego nie uczynil, czyli jest ok poza pania Basia.
Piotr
2017-07-18 19:01:44 UTC
Post by Andrew Karts
Basia zaczela od nazwania sytuacji nonsensem.
Basia nazwal nonsensem propozycje Filipa:

Post by Andrew Karts
Nie bylo poczatkowo mowy o prawie.
i dlatego Andrew skierowal dyskusje na to o czym ... nie bylo mowy w dyskusji do ktorej sie wlaczal??? Bardzo produktywny styl dyskusji.
Post by Andrew Karts
A prawo jest jakie jest.
Tyle ze nie jest - bo Filip dopiero proponuje jego wprowdzenie:

" Kiedy W RP3 będzie (na początek) wymóg ujawnienia *WSZYSTKICH*
posiadanych obywatelstw pod rygorem uznania wybrania za nieważne? "

a wiec dlatego Andrew wlacza sie do dyskusji aby dyskutowac to o czym nie dyskutowano podajac fakty ktory nie sa faktami...

Dawny pan Andrzej by tak nie pisal.

Piotr
Andrew Karts
2017-07-18 19:26:19 UTC
Och, to wybor w Posce jest nonsensem, podczas gdy dokladnie taki sam wybor gdzie indziej juz nim nie jest? Tak wiec logicznie, lecz nie idiotycznie logicznie, komentarz Basi odnosi sie zarowno do wyboru w zpolsce jak i Australii.
A. Filip
2017-07-18 19:30:43 UTC
Post by Andrew Karts
Nie bylo poczatkowo mowy o prawie.
i dlatego Andrew skierowal dyskusje na to o czym ... nie bylo mowy w dyskusji do ktorej sie wlaczal??? Bardzo produktywny styl dyskusji.
Post by Andrew Karts
A prawo jest jakie jest.
[...]
Ja proponuje w Polsce (na początek) słabszą wersję tego co *już jest*
w konstytucji demokratycznej Australii. Wprowadzenie słabszej wersji
tego co obowiązuje w Australii w Polsce byłoby straszliwą zbrodnią?
--
A. Filip
Piotr
2017-07-19 00:31:14 UTC
Post by A. Filip
Post by Andrew Karts
Nie bylo poczatkowo mowy o prawie.
i dlatego Andrew skierowal dyskusje na to o czym ... nie bylo mowy w dyskusji do ktorej sie wlaczal??? Bardzo produktywny styl dyskusji.
Post by Andrew Karts
A prawo jest jakie jest.
[...]
Tylko patrzec, a zaproponuje "slabsza (na poczatek) wersje niewolnictwa, no bo przeciez przeciez niewolnictwo bylo wazna czescia prawa w demokratycznych Stanach Zjednoczonych".

I co w odmawianiu czynnego prawa wyborczego calej kategorii ludzi jest takiego "demokratycznego", ze Filip chcialby je wprowadzic w Polsce?

Piotr
Andrew Karts
2017-07-19 01:57:04 UTC
Nie kategorii ludzi a wysokich funkcja reprezentantow narodu odpowiedzialnych swymi decyzjami za losy spoleczenstwa i kraju. Ludzi o potencjalnie konfliktowych lojalnosciach zarowno z powodow emecjonalnych jak i formalnych zobowiazan wynikajacych z faktu obywatelstwa w tym podlegajacych jurysdykcji obcych panstw. Czyli najzupelniej niezdrowy i nie wskazany conflict of interest. I doskonale pan to rozumie, panie Piotrze wiec nie ma co pana tutaj przekonywac lecz innych. A pan juz sprowadzil ten problem do absurdu ze swoim niewalnictwem dyskutujac w zlej wierze.
Piotr
2017-07-19 03:21:49 UTC
Post by Andrew Karts
Nie kategorii ludzi a wysokich funkcja reprezentantow narodu odpowiedzialnych swymi decyzjami za losy spoleczenstwa i kraju.
Huh?

ja: calej kategorii ludzi jest odmawiane prawo do "X"

Andrew: Nie kategorii ludzi, tylko "X", ktore jest spolecznie wazne.

W jakim systemi logicznym to ma byc odpowiedzia na moje zdanie? Co sie z Panem stalo? (Dawny pan Andrzej potrafil sie wyrazic w spojny i logiczny sposob)

Piotr
===

"Byla to kukla symbolizujaca Sorosa.[...]. No i co?"
Andrew Karts
Andrew Karts
2017-07-19 04:02:57 UTC
Ta cala kategoria ludzi, to dwie osoby w parlamencie, panie Piotrze. A moze sie zdarzyc, ze i jedna. I tylko przez ignoracje, poniewaz wczesniej nie sprawdzili. I nikomu, ktory ureguluje swoja sytuacje zgodnie z wymaganiem konstytucyjnym szansy nie odbieraja. Dawny pan Piotr zapewne by myslal inaczej.
Piotr
2017-07-19 04:53:49 UTC
Post by Andrew Karts
Ta cala kategoria ludzi, to dwie osoby w parlamencie, panie Piotrze.
nie, prosze Pana - "ta cala kategoria ludzi" to w przypadku Australii miliony dual citizens, ktorych w efekcie pozbawia sie biernego prawa wyborczego. W przypadku USA to dziesiatki milionow ludzi, ktorych pozbawia sie prawa kandydowania na najwazniejszy urzad kraj w oparciu o accident of birth (nikt z nas nie wybieral gdzie sie urodzi).
ja: W jakim systemie logicznym to ma byc odpowiedzia na moje zdanie?
Andrew Karts
2017-07-19 13:24:06 UTC
Jest to w Australii wymog konstytucyjny, ktore znakomita wiekszosc urodzonych l w Australii wybranych wypelnila i zostali reprezentantami i senatorami. To tez ta sama kategoria poza podkategoria nieswiadomych, czy zapominalskich. A konstytucyjne uzasadnienie jes klarowne, logiczne i proste.

http://www.abc.net.au/news/2017-07-19/australian-politicians-born-overseas-jump-to-clarify-citizenship/8721994
Piotr
2017-07-19 14:34:41 UTC
Post by Andrew Karts
Jest to w Australii wymog konstytucyjny, ktore znakomita wiekszosc urodzonych l w Australii wybranych wypelnila
jak grochem o beton. Po raz kolejny - mowa nie o "dwoch osobach" ani o GRUPCE tych, ktorzy juz zostali wybrani do parlamentu, lecz o milionach Australijczykow pozbawionych przez ten Panski "wymog konstytucyjny" biernego prawa wyborczego.

I o dziesiatkach milionow ludzi w Panskim kraju, ktorych "wymog konsytucyjny" urodzenia w USA pozbawia prawa zostania wybranym na najwazniejszy urzad w panstwie.

I o Filipie promujacym wprowadzenie takich wymogow w Polsce.

Piotr
A. Filip
2017-07-19 17:12:11 UTC
Post by Piotr
Post by Andrew Karts
[...]
_Ja_ chce dojść do takiego wymogu w Polsce tylko że w kilku krokach.
Pierwszym krokiem który powinien mieć poparcie większości już teraz były
wymóg ujawnianie wszystkich posiadanych obywatelstw pod rygorem
uznania wyboru za nieważny. Niech wyborcy wiedzą kogo wybierają.
Tchórze i skurwiele ukrywający posiadane inne obywatelstwa
(zobowiązania i lojalności) na wybór nie zasługują. Jak do kurwy nędzy
ma się jakieś obywatelstwo (zobowiązanie) to po to by je ukrywać
_przed wyborcami_ ?

To gdzie ja chcę w końcu dojść to jedno. To gdzie _już teraz_ jest
gotowa pójść większość wyborców w Polsce to co innego.
--
A. Filip
u2
2017-07-19 17:33:12 UTC
Post by A. Filip
[...]
a poza tym wszystko u ciebie Flip w porządku ?:)
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".
Piotr
- Prosze Wysokiego Sadu - _ja_ nie zamordowalem mojego sasiada jednym ciosem noza, ja go dzgalem kilka razy az do skutku, a to przeciez diametralnie zmienia kwalifikacje mojego czynu ?
andal
2017-07-19 18:37:09 UTC
Post by Piotr
Post by A. Filip
Post by Piotr
Post by Andrew Karts
[...]
trela, jestes jebniety w mozgownice

udaaj sie do jakiegos psychiatryka
Andrew Karts
2017-07-19 18:20:10 UTC
Nie moj wymog tylko australijski i dlaczego o nim pogardliwym tonem? To nie panska konstytucja i co ma pan z tym wspolnego? Tzw poszkodowani nie protestuja. Mam rozumiec, ze te miliony o podwojnym obywatelstwie sa nieszczesliwe duzo bardziej. Podwojne obywatelstwo mozna nabyc jak i sie jego pozbyc. Tak wiec nie jest to stan permanentny lecz do uregulowania. Jak prawo jazdy.
andal
2017-07-19 18:39:31 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
trela bedac chorym psychicznie nie jest w stanie tego pojac

komuna go to wyslala na przeszpiegi i on nadal stara sie sluzzc jej
Andrew Karts
2017-07-19 18:52:41 UTC
The senator's staff member, Catherine Garner, is believed to have tweeted back to him: 'Hi Tony, Senator Waters was born in Canada but has never been a Canadian citizen.'
Tshung Chang, a ratings analyst who ran as a One Nation candidate in Western Australia earlier this year, has looked into renouncing his dual Malaysian citizenship so he can run as a federal candidate.
The 44-year-old Perth businessman said Ms Waters could simply have visited a Canadian consulate office in Australia to renounce her dual citizenship.
'She would only have taken about five minutes to ring the Canadian consul to check that she's still on the register and she could have done that back then when members of the public were alerting her to it,' he told Daily Mail Australia on Wednesday.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4709618/Senator-Larissa-Waters-denied-Canadian-2016.html#ixzz4nIyhajsN
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Piotr
2017-07-19 23:42:11 UTC
Post by Andrew Karts
Post by Piotr
Post by Andrew Karts
[...]
a ktos mowil ze to Panski ?
Post by Andrew Karts
i dlaczego o nim pogardliwym tonem?
bo o odbieraniu biernych praw wyborczych milionom Australijczykow nalezy mowic pelnym szacunku tonem?
Post by Andrew Karts
To nie panska konstytucja i co ma pan z tym wspolnego?
watek zaczal Filip zachwalajac prawo australijskie i marzac aby to wprowadzic w Polsce. Wiec _to_ "mam z tym wspolnego".

Nie mowiac juz o tym ze nie bedzie Pan mowil o czym moge mowic na scp a o czym nie. Czasy argumentow typu: "pisarze do piora, studenci do studiowania, robotnicy do warsztatow,syjonisci do Syjonu" juz dawno minely.

Piotr
andal
2017-07-20 01:10:41 UTC
Post by Piotr
Czasy argumentow typu: "pisarze do piora, studenci do
studiowania, robotnicy do warsztatow,syjonisci do Syjonu" juz dawno
minely.
Piotr
to przestan szpiclowac komuchu

Piotr
2017-07-19 03:27:26 UTC
Post by Piotr
Post by A. Filip
Post by Andrew Karts
Nie bylo poczatkowo mowy o prawie.
i dlatego Andrew skierowal dyskusje na to o czym ... nie bylo mowy w dyskusji do ktorej sie wlaczal??? Bardzo produktywny styl dyskusji.
Post by Andrew Karts
A prawo jest jakie jest.
[...]
korekcja: powinno byc "biernego", nie "czynnego". A wiec:

Filip: Ja proponuje w Polsce (na początek) słabszą wersję tego co *już jest*
w konstytucji demokratycznej Australii.

ja: Tylko patrzec, a zaproponuje "slabsza (na poczatek) wersje niewolnictwa, no bo przeciez przeciez niewolnictwo bylo wazna czescia prawa w demokratycznych Stanach Zjednoczonych".

I co w odmawianiu biernego prawa wyborczego calej kategorii ludzi jest takiego "demokratycznego", ze Filip chcialby je wprowadzic w Polsce?
u2
2017-07-19 08:15:12 UTC
Post by Piotr
Post by Piotr
I co w odmawianiu czynnego prawa wyborczego calej kategorii ludzi jest takiego "demokratycznego", ze Filip chcialby je wprowadzic w Polsce?
[...]
Post by Piotr
I co w odmawianiu biernego prawa wyborczego calej kategorii ludzi jest takiego "demokratycznego", ze Filip chcialby je wprowadzic w Polsce?
lol
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".
Andrew Karts
2017-07-19 13:25:42 UTC
Ms Waters resigned from Federal Parliament yesterday after realising she held dual citizenship and was ineligible to serve under section 44 of the Australian constitution, which states:

"Any person who is under any acknowledgment of allegiance, obedience, or adherence to a foreign power, or is a subject or a citizen or entitled to the rights or privileges of a subject or a citizen of a foreign power shall be incapable of being chosen or of sitting as a senator or a member of the House of Representatives."
u2
2017-07-19 18:01:35 UTC
Post by Andrew Karts
Ms Waters resigned from Federal Parliament yesterday after realising she held dual citizenship and was ineligible to serve under section 44 of the Australian constitution
w Bolanda był desant niewątpliwe agenciaków brytyjskich zdradka i jana
vincenta bez pesel, było i smieszno i straszno:)
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".
boukun
2017-07-19 19:02:38 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
-------------------------------

No i Richarda Czarneckiego, człowieka skoczka znikąd :))))))))))))))))

boukun
u2
2017-07-19 19:51:32 UTC
Post by boukun
No i Richarda Czarneckiego, człowieka skoczka znikąd
durnyś zbuku, ty się uczyłeś szwabskiego, a Richard angielskiego, na
pewno chciałbyś tak znać szwabski tak jak Richard zna angielski:)
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".
boukun
2017-07-19 20:55:07 UTC
Post by boukun
No i Richarda Czarneckiego, człowieka skoczka znikąd
durnyś zbuku, ty się uczyłeś szwabskiego, a Richard angielskiego, na
pewno chciałbyś tak znać szwabski tak jak Richard zna angielski:)
----------------------------

Przybleda, zydziak, wyslany na Polske przez MI5...

boukun
u2
2017-07-19 20:57:53 UTC
Post by boukun
Przybleda, zydziak, wyslany na Polske przez MI5
to lepiej niż ty zbuku przysłany przez ciocię Sztazi:)
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".
Piotr
2017-07-18 12:12:55 UTC
Post by A. Filip
> [...]
Kiedy W RP3 będzie (na początek) wymóg ujawnienia *WSZYSTKICH*
posiadanych obywatelstw pod rygorem uznania wybrania za nieważne?
W Polsce Filipa, Sklodowska-Curie nie mialaby szansy w walce z Krystyna Pawlowicz.

Mierni, ale wierni ! (przyslowie PiSowskie)
brat_olin
2017-07-18 16:02:31 UTC
Post by Piotr
Post by A. Filip
> [...]
W Polsce Filipa, Sklodowska-Curie nie mialaby szansy
w walce z Krystyna Pawlowicz.
Mierni, ale wierni ! (przyslowie PiSowskie)
BEZ SENSU. Nie ma zadnych dowodow, ze p. Maria bylaby dobrym politykiem.
A p. Krystyna jest polithkiem wybitnym, i jedym z moich ulubionych.

Smart questions to stupid answers
A. Filip
2017-07-18 16:08:24 UTC
Post by brat_olin
Post by Piotr
Post by A. Filip
> [...]
BEZ SENSU. Nie ma zadnych dowodow, ze p. Maria bylaby dobrym politykiem.
A p. Krystyna jest polithkiem wybitnym, i jedym z moich ulubionych.
Pozycja (formalna) Pawłowicz w PiS nie odpowiada jej kwalifikacjom? ;-)
--
A. Filip
Basia
2017-07-18 18:08:04 UTC
Post by brat_olin
BEZ SENSU. Nie ma zadnych dowodow, ze p. Maria bylaby dobrym politykiem.
A p. Krystyna jest polithkiem wybitnym, i jedym z moich ulubionych.
PiS-skata lesbijka jest holdowana w PiS i w
zasadzie tyle tego jej wybitnego politykierstwa.

Gdyby tak wyszla z szafy, skonczono by z nia
szybko, panie Leszku.

PiS to Partia hipokrytow, nasuwa sie pytanie.

Basia
silvio balconetti
2017-07-18 17:37:19 UTC
Post by Piotr
Post by A. Filip
> [...]
W Polsce Filipa, Sklodowska-Curie nie mialaby szansy w walce z Krystyna Pawlowicz.
Mierni, ale wierni ! (przyslowie PiSowskie)
Sa panstwa, w ktorych mozna miec wiecej obywatelstw, oraz panstwa, ktore
tego nie dopuszczaja. U nas obywatele panstw UE nie musza zrzekac sie
swoich obywatelstw, zeby otrzymac niemieckie. A w kraju pochodzenia
obowiazuje tylko to jedno obywatelstwo. Dlatego wladze niemieckie nie
moga wiele poradzic jak w Turcji aresztuja jej obywateli, ktorzy nie
zrezygnowali z obywatelstwa tureckiego (rzecz jest dosc kosztowna i
mezczyzni musza jeszcze odbyc sluzbe wojskowa).

Btw. Gratuluje, panie Piotrze. Chyba bede pana prosil o tlumaczenia pani
Emilii, bo sam nie zawsze daje rade, a kolega Jacek jest rzadko obecny. :-)
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej
które ssałeś" (Szczecin).
u2
2017-07-18 20:17:19 UTC
Kiedy W RP3 będzie (na początek) wymóg ujawnienia*WSZYSTKICH*
posiadanych obywatelstw pod rygorem uznania wybrania za nieważne?
durnyś ty Flip nadający z GWna, Bolanda to przykład tolerancji:)