Niemieckie psy gryzą bezkarnie Polskie dzieci
Aleksander
2017-08-12 02:44:52 UTC
Dwa duże, niemieckie rottweilery biegały bez smyczy i kagańca po plaży w
Świnoujściu. W pewnym momencie jeden z nich rzucił się na 8-letniego
chłopca. Właścicielki psów zamiast przeprosić, wdały się w awanturę z
opiekunami chłopca i policją.
http://www.se.pl/wiadomosci/polska/niemieckie-rottweilery-pogryzly-polskiego-chlopca-na-plazy-w-swinoujsciu-wlascicielki-awanturowaly-s_1012770.html
Andrew Karts
2017-08-12 03:10:55 UTC
Niemiez tez potrafi. Zwlaszcza u kogos.
boukun
2017-08-12 06:24:17 UTC
Użytkownik "Andrew Karts" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Niemiez tez potrafi. Zwlaszcza u kogos.

Jerzy Koziolek • 18 godzin temu

przy wejsciu na plaze postawic tablice : zakaz wstepu na plaze dla psów i
niemców.
boukun
2017-08-12 08:57:42 UTC
Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup

[...]

Awatar
bilet • 1 dzień temu

podobno ten rotweiler jeszcze potem szczekał po niemiecku na to dziecko...
silvio balconetti
2017-08-12 13:41:15 UTC
Post by Aleksander
[...]
Beda sprawdzac przy wejsciu na plaze papiery urlopowiczow i ich
zwierzat. Zwierzeta bez waznych dowodow nie beda wpuszczane, a
cudzoziemskie beda wydalane.
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej
które ssałeś" (Szczecin).
Basia
2017-08-13 20:00:09 UTC
Post by silvio balconetti
Post by Aleksander
[...]
W Phoenix Arizonie byl ten problem tylko ze nie
na plazach a na ulicach. Ciagle jakies psy bez
kagancow! "Spacery" wlascicieli po dzielnicach
ze swoimi Pit Bullami, Rotweilerami, Dogami, innymi
wielkimi i odstraszajacymi psami pospuszczanymi
ze smyczy i bez kagancow.

Rowerem nie dalo sie przejechac obok bo z miejsca
taki pies biegl i zaczynal za nogawke probowac
zlapac.

Pozwolenie na odkryte noszenie broni w publicznych
miejscach, parkach, na ulicy, i uzycie takowe w obliczu
zagrozenia zdrowia kompletnie problem rozwiazalo.

Pare zastrzelonych na ulicy psow przez napadnietych
ludzi i kazdy wlasciciel trzyma swojego psa przy sobie
jak sie nalezy.

Basia
A. Filip
2017-08-13 20:05:51 UTC
Post by Basia
Post by silvio balconetti
Post by Aleksander
[...]
Żaden właściciel psa nie został postrzelony? :-)
Andrew Karts
2017-08-14 03:24:15 UTC
Ciekawa jest polska reakcja na pogryzienie - bardzo lagodna. W Polsce ludzie wierza, ze gryzienie jest naturalna wlasciwiscia psa i sie zdaza. Tak wiec nawet poszkodowani za mocno nie reaguja. Sadze, ze w USA bylby to byc moze koniec zycia tego czworonoga. Lecz nie w naszym kraju, gdzie zwykle przeprosiny by zalTwily sprawe. No ale to nie bylo w zasiegu mozliwosci nieco napranych ubermenszy, jak widac.
Basia
2017-08-14 04:01:55 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
Z tego co tam pisza poszkodowani sa
usatysfakcjonowani aby mandatem dla
wlascicielek psa.

Czyli krzywde ponosi pogryzione dziecko,
ktore od tego czasu bedzie mialo juz trwala
uraze do psow.

Oczywiscie w USA bylby proces cywilny o
odszkodowanie dla dziecka/rodzicow oraz
kara publiczna dla wlascicieli zalezna
od prawa obowiazujacego w danej jurysdykcji.
Do tego mozliwe uspienie psa w zaleznosci
od tego jak napastliwy byl/jest, oraz czy
zostal w najmniejszym stopniu sprowokowany
czy tez nie.

Basia
andal
2017-08-14 14:24:21 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
masz racje

ten pies powinien byc uspiony,
pies ktory raz pogryzl zrobi to ponownie

zdrowie/zycie ludzkie jest wazniejze
A. Filip
2017-08-14 04:10:07 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
W Polsce ludzie chyba domniemają (w miarę) lekkie pogryzienie.
W anglosasach domniemają chyba a pogryzienie "wyraźnie" cięższe.
Może tam pozostałości/tradycje kulturowe po czasach gdy szalała
_zabójcza_ wścieklizna trzymają się mocniej?

Jak mi się wydaje w UK pogryzienie (obcego) człowieka przez psa to
praktycznie wyrok śmierci dla psa (uśpienie).
Basia
2017-08-14 06:46:50 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
Tak bo we Wschodniej Europie po lekkim
pogryzieniu wscieklizny sie nie dostaje.

:))
Basia
A. Filip
2017-08-14 07:26:38 UTC
Post by Basia
Post by A. Filip
Post by Andrew Karts
[...]
No już od całkiem długiego czasu już nie nawet we wschodnie europie
"po serii bolesnych zastrzyków" (14?) jak nie wiadomo by pies nie mógł
być wściekły. Podejście że lekkie pogryzienie to nic wielce strasznego
zmniejsza szansę że właściciel zwieje z niezidentyfikowanym psem IMHO.
Nie mam dostępu do statystyk pogryzień i szczepień przeciw wściekliźnie
więc mogę tylko zgadywać które podejście się sprawdza lepiej w swojej
kulturze/tradycji.

Różne "pozostałości kulturowe" po standardach dobrych na minione czasy
trzymają się z różną siłą w różnych kulturach, nieprawdaż?
USA się niby (całkiem) pozbyło "znaczących pozostałości kulturowych"
po okresie z niewolnictwem?
Andrew Karts
2017-08-14 14:15:23 UTC
Kazdy sie zmienia z czasem i ma potem problem z rozpoznaniem samego siebie. Ja na starych fotografiach. Palenie bylo bardziej norma niz jego odwrotnosc, nie sprzatanie po psach tak samo.i to bynajmniej nie w Polsce. Nie wspomne o biciu dzieci jak i saksualnej napastliwosci w miejscach pracy. Nieokielzane, agresywne psy byly w Polsce wszedzie w okresie mojej mlodosci. Pies sasiadow dosyc regularnie napastowal dzieci bez zadnych tego dla wlascicieli konsekwencji. Ot jak to dobry pies, tj agresywny.
brat_olin
2017-08-14 14:34:31 UTC
Post by Andrew Karts
[...]
Czyli w sumie na dobrze sie zmienilo, wbrew nostalgii
za dawnymi czasami.:)

Andrew Karts
2017-08-14 14:37:59 UTC
Niewatpliwie wiele na lepsze, czy tez nawet znacznie lepsze. Po czym plateau i na dol :-)))